Nabrzeże wiślane
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
Patrząc na ostatni załącznik wydaje mi się, że minister Eugeniusz Kwiatkowski, to ten pan z muszką, melonikiem i lekko wysuniętą lewą nogą. Natomiast Paweł Romocki (minister komunikacji), to gość z melonikiem po prawej stronie Kwiatkowskiego.
W gratisie port zimowy w Korzeniewie (28.03.1935 r.) - obecnie powiat kwidzyński. Korzeniewo w tamtym czasie znajdowało się pod kontrolą Państwowego Zarządu Dróg Wodnych w Tczewie (https://pl.wikipedia.org/wiki/Korzeniewo) http://www.bydgoszcz.ap.gov.pl/index.ph ... cle&id=100
- Ocena: 87.5%
-
- Przybysz
- Reakcje:
- Posty: 42
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 01:19
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
- Za ten post autor krzysiaczek84 otrzymał podziękowania (total 2):
- LukaszB (30 sie 2018, o 06:59) • mieczy (31 sie 2018, o 14:43)
- Ocena: 25%
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2393
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 143 razy
- Otrzymał podziękowań: 197 razy
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane

Pociąg holowniczy na Wiśle zmierzający do Gdańska. Lata 60. Holowanie elementów ponadgabarytowych z portu gdańskiego do Płocka. Lata 90. Holownik bocznokołowy parowy "Śmiały", należący do PBW Tczew. Lata 70. Postój statków pasażerskich żeglugi warszawskiej w Tczewie. Lata 70.
- Za ten post autor zielu otrzymał podziękowania (total 3):
- niespokojna66 (31 paź 2018, o 20:36) • mieczy (1 lis 2018, o 10:34) • LukaszB (2 lis 2018, o 08:51)
- Ocena: 37.5%
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Rajca
- Reakcje:
- Posty: 1566
- Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
- Podziękował;: 327 razy
- Otrzymał podziękowań: 328 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
- Za ten post autor niespokojna66 otrzymał podziękowanie:
- LukaszB (25 lis 2019, o 08:25)
- Ocena: 12.5%
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7958
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 616 razy
- Otrzymał podziękowań: 535 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
- Ocena: 12.5%
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2393
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 143 razy
- Otrzymał podziękowań: 197 razy
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2393
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 143 razy
- Otrzymał podziękowań: 197 razy
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
-
- Rajca
- Reakcje:
- Posty: 1566
- Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
- Podziękował;: 327 razy
- Otrzymał podziękowań: 328 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane
/www.picclick.de/
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2393
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 143 razy
- Otrzymał podziękowań: 197 razy
- Kontakt:
Re: Nabrzeże wiślane

Ale nabrzeże północne, na akwenie most kolejowy-port stoczni, to tam jedynie bym dostrzegał ewentualną obecność tych urządzeń. Fotografia z mostu kolejowego, tak właśnie by je pokazała. Ale też jestem przekonany, że bardzo szybko wywieziono je do Gdyni, nawet, jak tam były.
W książce jest to opisane na rok budowy 1926 i to w zaledwie sześć miesięcy, przy okazji zbudowano parowozownię, ślusarnię, stolarnię, magazyn i betonowy magazyn paliw z piwnicą.
Dla mnie to absolutna rewelacja, gdyż poprzednio mocno wątpiłem w zdolności przeładunkowe portu opisywane w literaturze, a posiadanie takich transporterów je uwiarygadnia i teraz rozumiem pęd na zbudowanie tu portu morskiego. Tunel transportowy tam jeszcze był, co wyjaśnia mi dziwne wzmocnienia na brzegu, których zasadności nie mogłem nigdy pojąć
A to zwyczajnie były kotwy dla niego. Żelazny most zwodzony, dobre, a na fotografii opisuje jako dźwigi
Wieża oporowa miała 15 m wysokości, wysięg 25 metrów, transporter gumowy
300ton na godzinę może ładować
Obliczono to na milion ton węgla rocznie
Ale skala!
Pytanie, czy przypadkiem autor książki nie rypnął się w podpisie zdjęcia? Otoczenie jakieś nie-tczewskie, a gdyby rzeczywiście tak potężne dźwigi w Tczewie kiedykolwiek by stały, to z pewnością ich zdjęć byłoby więcej niż jedna fotografia... Co Wy na to??Na stronie 104 książki, 132 stronie cyfrowej wersji wyraźnie napisane jest "Powyższe urządzenia przeładunkowe dotyczą placów Towarzystwa Żegluga Wisła-Bałtyk położonych niżej mostów."
- Ocena: 12.5%