To skąd wtedy przęsło ESTB o długości 98 m? Gdyby rzeczywiście nie było filarów pośrednich to musiałoby mieć około 125 metrów. Błąd w literaturze?Cez pisze:Czyli jednak przesła ESTB mogly miec te sama dlugosc co normalna dlugosc przesła w obu mostach... Nielogiczne byłoby, gdyby były krótsze.
Obecny most kolejowy
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Moze bład, a moze... moze przeseł ESTB było nie 4 długich, a 5 krótszych? Moze tylko przesło nr 1 było odpowiedniej długosci, a w miejscu przesła nr 3, 4 i 5 wstawiono nie trzy, a cztery ESTB? Nieparzysta liczba wyjasnialaby dwa dodatkowe fundamenty filarów... I wyjasniloby się czemu przesło nr 1 dosunieto bez problemu rownolegle, a przesło drogowe ESTB nr 2 trzeba bylo dobudowac...LukaszB pisze:To skąd wtedy przęsło ESTB o długości 98 m? Gdyby rzeczywiście nie było filarów pośrednich to musiałoby mieć około 125 metrów. Błąd w literaturze?
I wskazywac moze na to chyba obliczenie... Przęsło Lentzego ma okolo 130 metrów. 3x130 = 390 metrów. Z kolei 4x98 metrowe ESTB = 392 metry! Mała roznica.. Moze cos w tym jest?
P.S. Łukasz, popraw moje obliczenia, jesli chcesz. Bo widze dopiero teraz, ze Ty zakladasz łaczna dlugosc 3 przeseł Lentzego 380 metrow, a mi wyszło około 390. Skad 380? Ale nawet jesli przyjmiemy 380, to mozna i wysnuc teorie, ze 4 krótkie ESTB w miejscu przeznaczonym na 3 przesla, nie musialy miec każdy po 98 metrów. Mogly miec zroznicowane dlugosci, w koncu to przesła składane.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Mamy potwierdzenie w poście Zielamieczyslaw pisze:Co do dwóch małych przęseł - nie mając zdjęć lub dokumentacji, trudno powiedzieć czy to przęsła z 1940 roku,
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Super, nie widzialem tego wczesniej!LukaszB pisze:Mamy potwierdzenie w poście Ziela
Te dwa małe przęsła z 1940 roku pozniej musiały zostac mocno "poturbowane", bo zostało z nich 1,5 przesła i chyba znalazłem na to dowód w video, ktore przed chwila Łukasz zamiescił w innym temacie >> viewtopic.php?p=38574#p38574" onclick="window.open(this.href);return false;
Oznaczenia na fotce:
1 - częsc z 1912 - widać, ze jest o wiele krótsza niz rownoległa czesc na moscie drogowym. Czyli troche sie zawaliło to na ziemie, a właściwie do lodowatej wody...
2 - dwa małe przesła z 1940 nie przypominają siebie... wyglądaja na mocno poturbowane.
3 - świeżo budowane ESTB
4 - słabo widać, ale tu powinien stać ten wolno stojący kikut - niepełne przęsło z 1940 roku (niepełne, bo ma 7 "V", a ostateczne bedzie mialo 10).
- Załączniki
-
- Image1.jpg (33.39 KiB) Przejrzano 924 razy
- Image1.jpg (33.39 KiB) Przejrzano 924 razy
-
- Image2.jpg (35.6 KiB) Przejrzano 924 razy
- Image2.jpg (35.6 KiB) Przejrzano 924 razy
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
To już nie pożarCez pisze:Te dwa małe przęsła z 1940 roku pozniej musiały zostac mocno "poturbowane", bo zostało z nich 1,5 przesła i chyba znalazłem na to dowód w video, ktore przed chwila Łukasz zamiescił w innym temacie >> viewtopic.php?p=38574#p38574" onclick="window.open(this.href);return false;
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Hmm? Co masz na mysli? Mi sie wydaje, ze zniszczenia na przesłach małych z 1940 moga byc i po wysadzeniu w 1945 i po późniejszym pożarze podczas polskiej odbudowy.LukaszB pisze:To już nie pożar
Postanowiłem przeanalizować dodatkowe filary pod mostem kolejowym. Na fotce współczesnej zaznaczyłem ich nadmiar.
1 - podejrzewam, ze to pozostałość po upadku przesła z 1912/filar pomocniczy do podniesienia tego przesła
2 - filar pomocniczy do utrzymania połówki małego przesła z 1940 roku.
3 i 4 - no i tu mamy zagadkę... Spodziewalem sie, ze kolejny filar dodatkowy powinien byc pod przeslem zaznaczonym strzałka.. Ale chyba go nie ma, przynajmniej ja go tu nie widze:
Wychodzi na to, ze są tylko dwa dodatkowe filary pod półsoczewkowymi przesłami, wiec układ krókich przeseł ESTB wygladałby tak jak na załączonym schemacie (na czerwono dodatkowe filary, na niebiesko przęsła ESTB).
Nawiązuję w ten sposób do teorii zaprezentowanej w temacie o ESTB - może zamiast trzech półsoczewkowych przęseł były kiedys az cztery krókie przesła ESTB... Sens by to mialo jakby w miejscu oznaczonym strzałka na zdjeciu był dodatkowy filar...
Kolejna sprawa, to video >> http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/4803" onclick="window.open(this.href);return false;
Video jest z okresu gdy dopiero co otwarto drogowy most w 1947 roku, tzw jazda górą. Wychodzi na to, ze przesla ESTB w moscie kolejowym juz w tym momencie powstawaly, swiadcza o tym ujęcia na tym video: 0:20-0:28.
Wczesniej wydawalo mi sie, ze decyzja o budowie mostu kolejowego z ESTB zapadla dopiero po zatorze lodowym i zniszczeniu mostu drogowego, ale wychodzi na to, ze ESTB powstawalo rownolegle.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Masz rację. Na filmie widać jak przęsło leży w wodzie, ale jego część wciąż opiera się o filar.Cez pisze:1 - podejrzewam, ze to pozostałość po upadku przesła z 1912/filar pomocniczy do podniesienia tego przesła
Pisałem o tym już kilkukrotnie - most kolejowy był odbudowywany, kiedy zator zabrał fragment mostu drogowego. Odbudowa starego mostu była tylko prowizorką do czasu odbudowy mostu kolejowegoCez pisze:Video jest z okresu gdy dopiero co otwarto drogowy most w 1947 roku, tzw jazda górą. Wychodzi na to, ze przesla ESTB w moscie kolejowym juz w tym momencie powstawaly, swiadcza o tym ujęcia na tym video: 0:20-0:28. Wczesniej wydawalo mi sie, ze decyzja o budowie mostu kolejowego z ESTB zapadla dopiero po zatorze lodowym i zniszczeniu mostu drogowego, ale wychodzi na to, ze ESTB powstawalo rownolegle.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Ja w temacie jeszcze na chwilę wrócę do przęseł ESTB i miejsca ich prawdopodobnego łączenia ...w nocy wybrałem się na most i zrobiłem zdjęcia tego miejsca.
- Załączniki
-
- DSC_9020.jpg (205.47 KiB) Przejrzano 899 razy
- DSC_9020.jpg (205.47 KiB) Przejrzano 899 razy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
ESTB to prawdziwa zagadka... Zamieszczam foto ESTB z Malborka.zet48 pisze:Ja w temacie jeszcze na chwilę wrócę do przęseł ESTB i miejsca ich prawdopodobnego łączenia ...w nocy wybrałem się na most i zrobiłem zdjęcia tego miejsca.
Zet, a masz może fotki fundamentów filarów pod przesłami kolejowymi?
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Malborskie ESTB wyglądają identycznie jak te obecnie w Tczewie.
Co do zdjęć filarów to udało mi się znaleźć kilka zdjęć z remontu mostu - rok 2009
Widać na nich kilka starych filarów ...
...dziś w nocy zrobiłem zdjęcia fundamentu/pozostałości filaru najbliżej brzegu Wisły (pod drugim przęsłem łukowym).
Co do zdjęć filarów to udało mi się znaleźć kilka zdjęć z remontu mostu - rok 2009
Widać na nich kilka starych filarów ...
...dziś w nocy zrobiłem zdjęcia fundamentu/pozostałości filaru najbliżej brzegu Wisły (pod drugim przęsłem łukowym).
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"