Szyny

Dworce; Budynki kolejowe
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

riot
Administrator
Administrator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1045
Rejestracja: 18 sty 2011, o 08:36
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 432 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#121

Post autor: riot »

Jak było to proszę usunąć ;)
Załączniki
DSC07733.jpg
DSC07733.jpg (633.92 KiB) Przejrzano 1129 razy
DSC07733.jpg
DSC07733.jpg (633.92 KiB) Przejrzano 1129 razy
Awatar użytkownika

mirza3
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 499
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 382 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#122

Post autor: mirza3 »

riot pisze:Jak było to proszę usunąć ;)
Nie było.
Bonus +100 DT

Gratulacje !

Stalowe podkłady rozpowszechniły się w Niemczech po I wojnie światowej. Ich liczne przykłady z Zajączkowa mogą świadczyć o znacznych pracach naprawczych jakie musiał przeprowadzić okupant z powodu zniszczeń spowodowanych intensywnym ostrzałem własnej artylerii 1 września 1939 r.
Jakkolwiek podkłady stalowe są po dziś dzień produkowane i wykorzystywane, to ich zastosowanie ogranicza się obecnie do torów przemysłowych oraz rzadziej do drugorzędnych linii o niskim obciążeniu. Mimo, że w zamyśle miały dystansować swoją trwałością tradycyjne podkłady drewniane, to jednak korozja, której dość szybko ulegały, poważnie ograniczyła ich zastosowanie na liniach komunikacyjnych, skąd zostały ostatecznie wyeliminowane przez podłady strunobetonowe (z betonu z naprężanym zbrojeniem).
"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

Jadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4184
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował;: 300 razy
Otrzymał podziękowań: 290 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#123

Post autor: Jadzia »

Dobra, to lecim z szynami z Za Dworcem.... Milion razy tamtędy przechodziłam, ale dopiero kilka dni temu mnie oświeciło :lol: (wiedziałam, że są tam jeszcze jakieś tajemnice do odkrycia :) ) Z góry uprzedzam, że niektóre egzemplarze mają słabo widoczne oznakowania. ŁeBski mierzył - dopisze dane po moim kolejnym poście ;)
Załączniki
6.JPG
6.JPG (142.11 KiB) Przejrzano 1102 razy
6.JPG
6.JPG (142.11 KiB) Przejrzano 1102 razy
5.JPG
5.JPG (127.37 KiB) Przejrzano 1102 razy
5.JPG
5.JPG (127.37 KiB) Przejrzano 1102 razy
4.JPG
4.JPG (184.06 KiB) Przejrzano 1102 razy
4.JPG
4.JPG (184.06 KiB) Przejrzano 1102 razy
3.JPG
3.JPG (176.11 KiB) Przejrzano 1102 razy
3.JPG
3.JPG (176.11 KiB) Przejrzano 1102 razy
2.JPG
2.JPG (172.71 KiB) Przejrzano 1102 razy
2.JPG
2.JPG (172.71 KiB) Przejrzano 1102 razy
1.JPG
1.JPG (216.32 KiB) Przejrzano 1102 razy
1.JPG
1.JPG (216.32 KiB) Przejrzano 1102 razy
Awatar użytkownika

Jadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4184
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował;: 300 razy
Otrzymał podziękowań: 290 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#124

Post autor: Jadzia »

To były istne żniwa. Po więcej zapraszam zimą, jak krzaczory nie będą przeszkadzać - teren byłej drożdżowni (ostatnie foto). Zagadaliśmy z pracownikiem złomowca, żeby dał znać info o ewentualnej likwidacji ogrodzenia. Są przyjaźnie nastawieni, także miejmy nadzieję, że te perełki nie trafią do skupu :lol: mirza, masz zadanie domowe na weekend ;)
Załączniki
12.jpg
Foto poglądowe z: http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/3149590,3,12,134808,Tczew-Ruiny-Drozdzowni-czerwiec-2012-02.html
12.jpg (99.29 KiB) Przejrzano 1098 razy
Foto poglądowe z: http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/3149590,3,12,134808,Tczew-Ruiny-Drozdzowni-czerwiec-2012-02.html
Foto poglądowe z: http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/3149590,3,12,134808,Tczew-Ruiny-Drozdzowni-czerwiec-2012-02.html
12.jpg (99.29 KiB) Przejrzano 1098 razy
11.JPG
11.JPG (148.15 KiB) Przejrzano 1098 razy
11.JPG
11.JPG (148.15 KiB) Przejrzano 1098 razy
10.JPG
10.JPG (234.05 KiB) Przejrzano 1098 razy
10.JPG
10.JPG (234.05 KiB) Przejrzano 1098 razy
9.JPG
9.JPG (156.82 KiB) Przejrzano 1098 razy
9.JPG
9.JPG (156.82 KiB) Przejrzano 1098 razy
8.JPG
8.JPG (245.42 KiB) Przejrzano 1098 razy
8.JPG
8.JPG (245.42 KiB) Przejrzano 1098 razy
7.JPG
7.JPG (109.27 KiB) Przejrzano 1098 razy
7.JPG
7.JPG (109.27 KiB) Przejrzano 1098 razy
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7996
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 685 razy
Otrzymał podziękowań: 562 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#125

Post autor: LukaszB »

Mistrz Wymiaru podaje: podstawa 10, wysokość 13, główka 6, grubość szyjki 1,5 :whistle
PS. Zdarzają się różnice 2-3 milimetrów pomiędzy poszczególnymi fragmentami, czy jest to związane ze zużyciem materiału czy niedokładnością wykonania?
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

mirza3
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 499
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 382 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#126

Post autor: mirza3 »

LukaszB pisze:Mistrz Wymiaru podaje: podstawa 10, wysokość 13, główka 6, grubość szyjki 1,5 :whistle
PS. Zdarzają się różnice 2-3 milimetrów pomiędzy poszczególnymi fragmentami, czy jest to związane ze zużyciem materiału czy niedokładnością wykonania?
Znalezione szyny reprezentują tzw. pruski profil normalny, określany później jako Form 4, a najpewniej jego wersję po modyfikacji dokonanej ok. 1862 r., która wprowadzała ostrzejsze przejście między główką a szyjką, umożliwiające łączenie czół szyn przy pomocy łubków. Był to podstawowy profil stosowany w kolejach pruskich aż do 1885 roku.
Co do różnic wymiarów - to wynikają zarówno ze zużycia (na główkach szyn) jak i rozrzutu wykonania, jaki powodowany był m. in zużyciem walców. Do tego dokładają się zazwyczaj różnego rodzaju uszkodzenia szyn wynikające z ich wtórnego zastosowania.
Jadzia pisze:To były istne żniwa. Po więcej zapraszam zimą, jak krzaczory nie będą przeszkadzać - teren byłej drożdżowni (ostatnie foto). Zagadaliśmy z pracownikiem złomowca, żeby dał znać info o ewentualnej likwidacji ogrodzenia. Są przyjaźnie nastawieni, także miejmy nadzieję, że te perełki nie trafią do skupu
Gratuluję odkrycia nieznanego szynowego skansenu, równie bogatego jak ten na 1 Maja. Dobrze byłoby "pozyskać" jego skarby, zwłaszcza, że niektóre z nich należą do najstarszych spośród tczewskich szyn:

#4 - PHONIX 1864 Bonus +100 DT
#3 - HB&HV 1869 Bonus +100 DT
a może również:
#2 - (P)HONIX Bonus +100 DT

Interesująca jest również, znana dotąd jedynie z dwuteownika na Chłodnej:
#5 - FRIEDENSHUTTE 1886 Bonus +100 DT
czy też kolejny Phonix:
#7 - PHONIX 1884 Bonus +100 DT

dwie szyny z oznaczeniem Union nie pochodzą bynajmniej z jednej huty:
#8 - UNION D 1870 Bonus +100 DT
jest produktem Dortmunder Hütte,
natomiast :
#10 - UNION HORST 1875 Bonus +100 DT
wykonany został w Horst - obecnie dzielnica Essen, przez założoną w 1870 r. stalownię Union-Horst, należącą do istniejących od 1856 r. zakładów Berg- und Hütten-Aktien-Verein Neu-Schottland. W roku 1872 utworzyły one, wraz z Dortmunder Hütte oraz Hattingen Henrichshütte, koncern górniczo-hutniczy Dortmunder Union (Union, AG für Bergbau, Eisen- und Stahl-Industrie)

Przy okazji wyjaśnia to pochodzenie zagadkowej szyny z Ogrodowej:
Obrazek

#1 - PHONIX 1884 był tutaj
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2012, o 00:11 przez mirza3, łącznie zmieniany 3 razy.
"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7996
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 685 razy
Otrzymał podziękowań: 562 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#127

Post autor: LukaszB »

Zdecydowanie polecam zwiedzenie tego obszaru w okresie wczesnozimowym. Roślinność daje się we znaki i jedynie Zielu może swobodnie zerkać na pokrzywy z góry 8-)
Czy różnice w wymiarach, o których pisałem w poprzednim poście da się jakoś wytłumaczyć?
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7996
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 685 razy
Otrzymał podziękowań: 562 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#128

Post autor: LukaszB »

Pod wiaduktem na 1go maja znalazłem zdekompletowany kozioł zbudowany z ciekawych szyn. Wymiary podstawa 95, wysokość 125, główka 55, grubość szyjki 13. Angol jak się patrzy :)
Załączniki
angol 3.jpg
angol 3.jpg (399.93 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol 3.jpg
angol 3.jpg (399.93 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol 2.jpg
angol 2.jpg (496.17 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol 2.jpg
angol 2.jpg (496.17 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol 1.jpg
angol 1.jpg (458.08 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol 1.jpg
angol 1.jpg (458.08 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol.jpg
angol.jpg (542.52 KiB) Przejrzano 1061 razy
angol.jpg
angol.jpg (542.52 KiB) Przejrzano 1061 razy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

mirza3
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 499
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 382 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#129

Post autor: mirza3 »

Cóż, widać patrzyłem na niego z niewłaściwej strony :o . Pozostaje pozadrościć i pogratulować międzynarodowego towarzystwa :ok !!

"Angol" pochodzi z wczesnych lat istnienia Brown, Bayley & Dixon,
Obrazek
stalowni założonej w 1871 r. w Sheffield, od 1888 r. jako Brown, Bayley's Steel Works działającej do chwili obecnej.
Bonus +100 DT

Druga z szyn powstała niecałe dwie dekady później w pod berłem imperatora Aleksandra III w nie ustalonym (jeszcze) "заводе"
ОПЗ 91 ГО Bonus +100 DT
"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7996
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 685 razy
Otrzymał podziękowań: 562 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Szyny

#130

Post autor: LukaszB »

Szyny na ul. Południowej stanowiące słupy od bramy. Wymiary podstawa 100, wysokość 125; główka 60, grubość 10mm.
trzecia.jpg
trzecia.jpg (578.4 KiB) Przejrzano 1179 razy
trzecia.jpg
trzecia.jpg (578.4 KiB) Przejrzano 1179 razy
O ile pierwszą z nich można łatwo zidentyfikować
pierws.jpg
pierws.jpg (253.07 KiB) Przejrzano 1179 razy
pierws.jpg
pierws.jpg (253.07 KiB) Przejrzano 1179 razy
druga.jpg
druga.jpg (275.45 KiB) Przejrzano 1179 razy
druga.jpg
druga.jpg (275.45 KiB) Przejrzano 1179 razy
To druga została pokryta wieloma warstwami farby. Ciekawy jest symbol ?podwójnego kwadratu?
pierwsza dwa.jpg
pierwsza dwa.jpg (276.72 KiB) Przejrzano 1179 razy
pierwsza dwa.jpg
pierwsza dwa.jpg (276.72 KiB) Przejrzano 1179 razy

Była również trzecia, ale została ścięta przy samej ziemi.
brama.jpg
brama.jpg (372.68 KiB) Przejrzano 1179 razy
brama.jpg
brama.jpg (372.68 KiB) Przejrzano 1179 razy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
ODPOWIEDZ