Parowozy dawnego Tczewa
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2413
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 170 razy
- Otrzymał podziękowań: 212 razy
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Poniżej efekt końcowy (fot. St. Zaczyński):
- Załączniki
-
- SAM_3386.JPG (197.29 KiB) Przejrzano 2167 razy
- SAM_3386.JPG (197.29 KiB) Przejrzano 2167 razy
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 314
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Już podpowiadam, to Zajączkowo - spójrz na poniższe zdjęcie autor Tomasz Gałkabe-good pisze:Kolejne ujęcie Oi 2-29 wystawiana obecnie na eBayu- nie potrafię dokładnie skojarzyć tej lokalizacji sprzed 20 lat.
Widać, że lokomotywa była już wtedy "eksponatem"
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, o 12:35 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawione cytowanie.
Powód: Poprawione cytowanie.
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście viewtopic.php?p=26306#p26306" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda
D.W.
D.W.
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7998
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 694 razy
- Otrzymał podziękowań: 563 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Czyli tylko jedna lokomotywa nazywała się Dirchau?Ramses74 pisze:Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście viewtopic.php?p=26306#p26306" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda
D.W.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Tak,ta z numerem 371 (Werknummer 371 - numer fabryczny )LukaszB pisze:Czyli tylko jedna lokomotywa nazywała się Dirchau?Ramses74 pisze:Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście viewtopic.php?p=26306#p26306" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda
D.W.
Jest jeszcze jedna szansa na znalezienie informacji o naszej lokomotywie jest to książka z 1985 roku pt."Lokomotiven von Borsig ", Autor Dietrich Kutschik
D.W.
- Załączniki
-
- 0015821.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 2111 razy
- 0015821.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 2111 razy
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Dalsze otrzymane inormacje kolejowe:
dla Królewskiej koleii wschodnej (Ostbahn) były też wyprodukowane:
Lokomotywa 1A,nr.fabryczny 295-297 i 304-309 z 1850-51 r.
Lokomotywa osobowa 1B (z cylindrem wewnętrznym),nr.fab.430 z 1853 r.
Pierwsza w Niemczech lokomotywa towarowa (z cylindrem zewnętrznym i zewnętrzną ramą podporową ),nr.fab. 668-675 z 1856 r.
Lokomotywa pospieszna 1A1,nr.fab. 1101-1103 z 1859 r.
Lokomotywa towarowa B1,nr.fab. 1104-1110 z 1859r. i nr.fab. 1127-1161 z 1860r.
D.W.
dla Królewskiej koleii wschodnej (Ostbahn) były też wyprodukowane:
Lokomotywa 1A,nr.fabryczny 295-297 i 304-309 z 1850-51 r.
Lokomotywa osobowa 1B (z cylindrem wewnętrznym),nr.fab.430 z 1853 r.
Pierwsza w Niemczech lokomotywa towarowa (z cylindrem zewnętrznym i zewnętrzną ramą podporową ),nr.fab. 668-675 z 1856 r.
Lokomotywa pospieszna 1A1,nr.fab. 1101-1103 z 1859 r.
Lokomotywa towarowa B1,nr.fab. 1104-1110 z 1859r. i nr.fab. 1127-1161 z 1860r.
D.W.
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Kilka ważnych dat które udało się zdobyć.
15.07.1972 - Pierwsza lokomotywa spalinowa na stanie Zajączkowa to SM42-305. Niestety lokomotywa zakończyła pracę w 2009 roku, pocięto ją na terenie wagonowni Zajączkowo w listopadzie 2010 roku.
http://rail.phototrans.eu/14,40480,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sierpień 1982 - Pierwsze lokomotywy elektryczne serii ET21-367, 403, 561 w Zajączkowie. Dodam że ET21-367 jest zachowany do dziś, można go podziwiać w Kościerzynie.
15 marca 1991 - Ostatni sprawny parowóz kończy pracę w lokomotywowni Zajączkowo, był to Ty2-770. Ostatecznie parowóz skreślono dwa lata później 16.08.1993, natomiast ostatnim skreślonym parowozem był Ty2-1140 którego skreślono 16.12.1993 roku. Jego wrak mogliśmy zobaczyć podczas wczorajszej wycieczki.
15.07.1972 - Pierwsza lokomotywa spalinowa na stanie Zajączkowa to SM42-305. Niestety lokomotywa zakończyła pracę w 2009 roku, pocięto ją na terenie wagonowni Zajączkowo w listopadzie 2010 roku.
http://rail.phototrans.eu/14,40480,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sierpień 1982 - Pierwsze lokomotywy elektryczne serii ET21-367, 403, 561 w Zajączkowie. Dodam że ET21-367 jest zachowany do dziś, można go podziwiać w Kościerzynie.
15 marca 1991 - Ostatni sprawny parowóz kończy pracę w lokomotywowni Zajączkowo, był to Ty2-770. Ostatecznie parowóz skreślono dwa lata później 16.08.1993, natomiast ostatnim skreślonym parowozem był Ty2-1140 którego skreślono 16.12.1993 roku. Jego wrak mogliśmy zobaczyć podczas wczorajszej wycieczki.
-
- Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 508
- Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
A czy udało by się zdobyć daty odnośnie SN61 z Zajączkowa. I czy był jeden egzemplarz, czy dwa działające w Zającu
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Niestety nie udało się zdobyć danych o "Ganzach" Natomiast dysponuje szczątkowymi danymi o SN61. Zającu stacjonowały numery:
SN61-15, 28, 37, 42, 43, 44, 47, 50, 78, 174, 183.
Kilka informacji na temat SN61 napisałem Tobie na forumkolejowe w temacie który założyłeś
http://forumkolejowe.pl/sn-61-vt3841.htm#64133" onclick="window.open(this.href);return false;
SN61-15, 28, 37, 42, 43, 44, 47, 50, 78, 174, 183.
Kilka informacji na temat SN61 napisałem Tobie na forumkolejowe w temacie który założyłeś
http://forumkolejowe.pl/sn-61-vt3841.htm#64133" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 508
- Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Nigdy bym nie przypuszczał, że aż tyle Ganzów działało w Zającu.
Muszę się taty spytać jakie numery miały pendle do Tczewa.
Muszę się taty spytać jakie numery miały pendle do Tczewa.