Szukamy parowozu
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Wygląda na to że sie udało
http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... -w-Tczewie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... -w-Tczewie" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 41 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Przem710 co to za model
D.W.
D.W.
- Załączniki
-
- 5d3d7e2233eaf371.jpg (175.34 KiB) Przejrzano 840 razy
- 5d3d7e2233eaf371.jpg (175.34 KiB) Przejrzano 840 razy
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7995
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 683 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Na kotle jest numer Tkt 48 - 170. Za Wikipedią:
Seria parowozów tendrzaków produkowanych w latach 1950-1957 w zakładach HCP (94 sztuki) i Fablok (199 sztuk). Przeznaczone były do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Ostatnia seria parowozów wyprodukowanych przez Fablok dla PKP.
Masa napędna „tekatki” była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków. Niewielka średnica kół napędowych ograniczała prędkość maksymalną, jednakże była ona wystarczająca dla większości zastosowań „tekatki”. Często prowadziły składy w terenach podgórskich z uwagi na dobre wpisywanie się w łuki i tę samą prędkość konstrukcyjną w obie strony (częsta zmiana kierunku trakcji). Zastąpiły wysłużone OKl27. Bieg ich był dość spokojny, na dobrym torze do prędkości maksymalnej 80 km/h. Wydajność kotła była dobra, duża była powierzchnia przegrzewacza pary, co było zaletą. Moc była wystarczająca do przyjętych zastosowań. Popularne „tekatki” były (za swe cechy trakcyjne) ogólnie lubiane przez załogi.
W przypadku parowozów normalnotorowych maksymalna siła pociągowa maszyny jest ograniczona jej przyczepnością. Wartość siły pociągowej przy rozruchu TKt48 ogranicza więc przyczepność i wynosi 15 800 kG. Przy opalaniu lepszym gatunkiem węgla parowóz ten mógł ciągnąć po torze poziomym składy osobowe (złożone z wagonów 4-osiowych) o masie 515 t z prędkością 80 km/h. Mógł też ciągnąć składy towarowe o masie 1050 t z prędkością 60 km/h. W terenach górskich TKt48 mógł na wzniesieniu 20‰ ciągnąć składy osobowe (4-osiowe) o masie 155 t z szybkością 50 km/h.
Seria parowozów tendrzaków produkowanych w latach 1950-1957 w zakładach HCP (94 sztuki) i Fablok (199 sztuk). Przeznaczone były do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Ostatnia seria parowozów wyprodukowanych przez Fablok dla PKP.
Masa napędna „tekatki” była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków. Niewielka średnica kół napędowych ograniczała prędkość maksymalną, jednakże była ona wystarczająca dla większości zastosowań „tekatki”. Często prowadziły składy w terenach podgórskich z uwagi na dobre wpisywanie się w łuki i tę samą prędkość konstrukcyjną w obie strony (częsta zmiana kierunku trakcji). Zastąpiły wysłużone OKl27. Bieg ich był dość spokojny, na dobrym torze do prędkości maksymalnej 80 km/h. Wydajność kotła była dobra, duża była powierzchnia przegrzewacza pary, co było zaletą. Moc była wystarczająca do przyjętych zastosowań. Popularne „tekatki” były (za swe cechy trakcyjne) ogólnie lubiane przez załogi.
W przypadku parowozów normalnotorowych maksymalna siła pociągowa maszyny jest ograniczona jej przyczepnością. Wartość siły pociągowej przy rozruchu TKt48 ogranicza więc przyczepność i wynosi 15 800 kG. Przy opalaniu lepszym gatunkiem węgla parowóz ten mógł ciągnąć po torze poziomym składy osobowe (złożone z wagonów 4-osiowych) o masie 515 t z prędkością 80 km/h. Mógł też ciągnąć składy towarowe o masie 1050 t z prędkością 60 km/h. W terenach górskich TKt48 mógł na wzniesieniu 20‰ ciągnąć składy osobowe (4-osiowe) o masie 155 t z szybkością 50 km/h.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Wprawdzie nie dotyczy to Tczewa, lecz udało się uratować kolejny parowóz.
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... otywe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać można ratować zabytki
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... otywe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać można ratować zabytki
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
A co z kwestią ubarwienia? Róż, zebra?przem710 pisze:Wygląda na to że sie udało
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 449
- Rejestracja: 15 paź 2011, o 21:23
- Podziękował;: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Słyszałam, że oryginalne ubarwienie było warunkiem darmowego otrzymania lokomotywy, ale czy to prawda, to nie wiem.Jadzia pisze:A co z kwestią ubarwienia? Róż, zebra?
"Na świecie nie ma nic piękniejszego od pobudzania ludzi do śmiechu."
Achard Marcel (1899-1974)
Achard Marcel (1899-1974)
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Oby prawdaNiesia pisze:Słyszałam, że oryginalne ubarwienie było warunkiem darmowego otrzymania lokomotywy, ale czy to prawda, to nie wiem.
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2405
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 208 razy
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Można wiedzieć, skąd ta informacja?Niesia pisze:Słyszałam, że oryginalne ubarwienie było warunkiem darmowego otrzymania lokomotywy, ale czy to prawda, to nie wiem.
Przypomnę: viewtopic.php?p=25868#p25868" onclick="window.open(this.href);return false;
Prezydent nie mówił tego z przymrużeniem oka...
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2405
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 208 razy
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
"Nowa" lokomotywa na węźle ma zostać odsłonięta 6 grudnia.
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt: