Mam nadzieję, że to żart...treviss pisze:najlepiej jakby obiekt przejeli Niemcy
Most - sytuacja obecna
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2405
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 208 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Niemcy ten Most co prawda budowali ale i przez nich niszczony był dwa razy. Powinni poczuć się winni i sami dołożyć do remontu
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 158
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 15:48
- Podziękował;: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
zielu pisze:Mam nadzieję, że to żart...treviss pisze:najlepiej jakby obiekt przejeli Niemcy
o to mi chodziłozet48 pisze:Niemcy ten Most co prawda budowali ale i przez nich niszczony był dwa razy. Powinni poczuć się winni i sami dołożyć do remontu
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2405
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 208 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Jestem w kontakcie z studentką PG, która napisała pracę magisterską, poświęconej analizie techniczno - finansowej odbudowy bramy wjazdowej dzisiejszego mostu drogowego. Ciekaw jestem wniosków...
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Taka odbudowa jest nierealna ...mam tu na myśli przywrócenie stanu mostu do takiego jaki był przed II Wojną Światową. Można się jedynie skupić na remoncie mającym zabezpieczyć całą konstrukcją Mostu, odnowić istniejące wieżyczki (z przeznaczeniem na punkt widokowy - nawet płatny 5 zł za wejście ...chętnych nie zabraknie), odtworzenie linii pieszych kładek na zewnątrz kratownic (będzie to bezpieczniejsze dla ruchu kołowego ale i będzie co podziwiać podczas takiej przechadzki)zielu pisze:Jestem w kontakcie z studentką PG, która napisała pracę magisterską, poświęconej analizie techniczno - finansowej odbudowy bramy wjazdowej dzisiejszego mostu drogowego. Ciekaw jestem wniosków...
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 314
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
całkowita odbudowa na pewno nierealna, ale odbudować wieżyczki czy bramy wjazdowe, to chyba jest możliwe?
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Wydaje mi się że odbudowane wieżyczki (poza wieżami które mogą być odbudowane na zabytkowym odcinku) i bramy będą się znacznie różniły od oryginałów. Przęsła mostu nie są już w większej części oryginalne i projekt Carla Lentzego nie będzie pasować. ...będzie wymagał zmian.Łukasz pisze:całkowita odbudowa na pewno nierealna, ale odbudować wieżyczki czy bramy wjazdowe, to chyba jest możliwe?
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2405
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 208 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Z analizy tej studentki (teraz już doktorantki PG) wynika, że odbudowa bramy jest jak najbardziej realna. Przedstawiła nawet trzy warianty (fragment mojego artykułu):
Pierwszy zakłada odtworzenie bramy wraz z częścią podziemną przy zastosowaniu pierwotnej technologii (zastosowanie cegły ceramicznej do wymurowania ścian i słupów podziemnych, ścian nadziemnych zewnętrznych i działowych oraz sklepień, łuków i murów fortyfikacyjnych). Według drugiej koncepcji brama miałaby zostać odbudowana wraz z kazamatami, ale przy pomocy nowoczesnej technologii budowlanej (wykonanie elementów nośnych z żelbetu). Ostatnia koncepcja polega na odtworzeniu bramy portalowej bez części podziemnej z wykorzystaniem istniejącego przyczółka i filaru mostowego. Może być w niej wykorzystany stary filar pierwszego przęsła mostu, który za pomocą kotew połączony zostanie z nowo budowanym fundamentem, natomiast w celu zabezpieczenia przyczółka zastosowano grunt zbrojony geosynteykami.
Rozwiązanie pierwsze, a więc najbliższe pierwowzorowi, kosztowałoby 4,67 mln złotych, a budowa trwałaby 416 dni. Rozwiązanie drugie to odpowiednio 3,78 mln zł i 309 dni, a trzecie – najtańsze i najmniej pracochłonne - 2,38 mln zł i 223 dni.
Pierwszy zakłada odtworzenie bramy wraz z częścią podziemną przy zastosowaniu pierwotnej technologii (zastosowanie cegły ceramicznej do wymurowania ścian i słupów podziemnych, ścian nadziemnych zewnętrznych i działowych oraz sklepień, łuków i murów fortyfikacyjnych). Według drugiej koncepcji brama miałaby zostać odbudowana wraz z kazamatami, ale przy pomocy nowoczesnej technologii budowlanej (wykonanie elementów nośnych z żelbetu). Ostatnia koncepcja polega na odtworzeniu bramy portalowej bez części podziemnej z wykorzystaniem istniejącego przyczółka i filaru mostowego. Może być w niej wykorzystany stary filar pierwszego przęsła mostu, który za pomocą kotew połączony zostanie z nowo budowanym fundamentem, natomiast w celu zabezpieczenia przyczółka zastosowano grunt zbrojony geosynteykami.
Rozwiązanie pierwsze, a więc najbliższe pierwowzorowi, kosztowałoby 4,67 mln złotych, a budowa trwałaby 416 dni. Rozwiązanie drugie to odpowiednio 3,78 mln zł i 309 dni, a trzecie – najtańsze i najmniej pracochłonne - 2,38 mln zł i 223 dni.
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Masakra, ale byłoby pięknie...zielu pisze:Rozwiązanie pierwsze, a więc najbliższe pierwowzorowi, kosztowałoby 4,67 mln złotych, a budowa trwałaby 416 dni. Rozwiązanie drugie to odpowiednio 3,78 mln zł i 309 dni, a trzecie – najtańsze i najmniej pracochłonne - 2,38 mln zł i 223 dni.
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Most - sytuacja obecna
Nie wiem kiedy ten projekt odbudowy z podaniem kosztów został zrobiony ale po ostatnich wydarzeniach ze świata cena na 100% będzie wyższa
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"