Szukamy parowozu
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Rozmawiałem z Przemkiem o ratowaniu wraku Ty - 2. Okazuje się, ze jest to unikat wyprodukowany w czeskiej Skodzie. Mamy nawet już miejsce ekspozycji - ślepy tor przy poczcie dworcowej. Ma może ktoś zdjęcie tego terenu?
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Może to Ci coś pomoże http://www.forum.tcz.pl/showthread.php? ... #pid119188" onclick="window.open(this.href);return false;LukaszB pisze: Ma może ktoś zdjęcie tego terenu?
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Nie znalazłem
Ślepy tor "wchodzi" w peron 1 - kiedyś była tam rampa przy magazynach kolejowych, która została rozebrana.
Ślepy tor "wchodzi" w peron 1 - kiedyś była tam rampa przy magazynach kolejowych, która została rozebrana.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Tak potwierdzam, Ty2-1140 to jedyny zachowany przedstawiciel serii Ty2 który był wyprodukowany w zakładach Skoda w 1944 roku, więc jego wartość historyczna jest duża. Parowóz na stałe z Zajączkowem zawiązał się w 1978, oficjalnie skreślono go w 1993 roku. Plan pracy w 1988 roku zakładał zatrudnienie Ty2-1140 z pociągami zbiorczymi do Kościerzyny. Jeszcze jedna sprawa, przeglądając statystyki ostatnich parowozów pracujących w Zajączkowie okazuje się że TY2-1140 był ostatnim parowozem który oficjalnie widniał na stanie MD Zajączkowo Tczewskie. Walory historyczne parowozu mówią same za siebie że parowóz należałoby zachować.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Nawiązując do rozmowy z Łukaszem przygotowałem krótką historię interesującego nas parowozu Tkt48-170
Tkt48-170 został zbudowany 1956 roku w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chorzowie. Służbę na PKP rozpoczął w lokomotywowni MD Szczecinek, w latach późniejszych zmieniał macierzyste jednostki cały czas pozostając w Pomorskiej DOKP, stacjonując w Białogardzie, Szczecinie i Słupsku. Po koniec 1965 roku parowóz opuszcza pomorskie szlaki trafiając na Śląsk gdzie przydzielono go do MD Czechowice Dziedzice. Ze Śląskiem lokomotywa była związana do połowy 1982 roku stacjonując w takich lokomotywowniach jak Rybnik, Katowice, Racibórz. Ze Śląska lokomotywa trafiła na Mazury pracując w MD Korsze, pozostając tam do końca swej eksploatacji. Oficjalnie lokomotywę skreślono z ilostanu PKP 26.08.1989 roku. Do 1993 roku parowóz był odstawiony na tyłach lokomotywowni w Korszach, a następnie już jako wrak w opłakanym stanie trafił do Chojnic gdzie poddano go renowacji u ustawiono jako pomnik. Parowóz pełnił rolę pomnika do 2008 roku, kiedy to na skutek podziału majątku PKP Cargo, pomiędzy różne spółki grupy PKP lokomotywownia w Chojnicach stała się własnością PKP Przewozy Regionalne, natomiast cały tabor należący do PKP Cargo w tym Tkt48-170, został przetransportowany do Zajączkowa Tczewskiego gdzie znajduje się do dziś i oczekuje na dalszy los.
Tkt48-170 został zbudowany 1956 roku w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chorzowie. Służbę na PKP rozpoczął w lokomotywowni MD Szczecinek, w latach późniejszych zmieniał macierzyste jednostki cały czas pozostając w Pomorskiej DOKP, stacjonując w Białogardzie, Szczecinie i Słupsku. Po koniec 1965 roku parowóz opuszcza pomorskie szlaki trafiając na Śląsk gdzie przydzielono go do MD Czechowice Dziedzice. Ze Śląskiem lokomotywa była związana do połowy 1982 roku stacjonując w takich lokomotywowniach jak Rybnik, Katowice, Racibórz. Ze Śląska lokomotywa trafiła na Mazury pracując w MD Korsze, pozostając tam do końca swej eksploatacji. Oficjalnie lokomotywę skreślono z ilostanu PKP 26.08.1989 roku. Do 1993 roku parowóz był odstawiony na tyłach lokomotywowni w Korszach, a następnie już jako wrak w opłakanym stanie trafił do Chojnic gdzie poddano go renowacji u ustawiono jako pomnik. Parowóz pełnił rolę pomnika do 2008 roku, kiedy to na skutek podziału majątku PKP Cargo, pomiędzy różne spółki grupy PKP lokomotywownia w Chojnicach stała się własnością PKP Przewozy Regionalne, natomiast cały tabor należący do PKP Cargo w tym Tkt48-170, został przetransportowany do Zajączkowa Tczewskiego gdzie znajduje się do dziś i oczekuje na dalszy los.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Dzisiaj miał spotkanie w UM w sprawie parowozu, na które przybył p. Piotr Dowbor z Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych. Temat parowozu od razu ruszył z miejsca bo dokładnie wiemy już gdzie i do kogo bezpośrednio uderzyć oraz jak napisać pismo żeby było dobrze Na nasz TKt48 ostrzą sobie zęby we Wrocławiu, ale w ząbki to oni mogą
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Miejsce pod parowóz jest przygotowane, ale myślałem o wzbogaceniu go o detale infrastruktury kolejowej takie jak: semafor kształtowy
, zwrotnica ręczna , żuraw wodny . Czy znawcy tematu mogą podpowiedzieć jakie jeszcze dawne detale mogą pasować do tego miejsca?"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Między Wiaduktem 800-lecia Tczewa i dawną siedzibą kolejowej straży jest kamienica a przy niej ogród ...w ogrodzie ktoś zebrał pokaźny zbór tego typu sprzętów kolejowych.
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Mam jedno słabe zdjęcie tego miejsca Głupio mi było focić, bo siakiś jegomość siedział koło tego domu. zet ma rację, sporo tam gadżetów - oryginalne miejscezet48 pisze:Między Wiaduktem 800-lecia Tczewa i dawną siedzibą kolejowej straży jest kamienica a przy niej ogród ...w ogrodzie ktoś zebrał pokaźny zbór tego typu sprzętów kolejowych.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Szukamy parowozu
Zrobiłem zdjęcie toru. Na początek może chyba być na małą ekspozycje parowozówLukaszB pisze:Rozmawiałem z Przemkiem o ratowaniu wraku Ty - 2. Okazuje się, ze jest to unikat wyprodukowany w czeskiej Skodzie. Mamy nawet już miejsce ekspozycji - ślepy tor przy poczcie dworcowej. Ma może ktoś zdjęcie tego terenu?
- Załączniki
-
- tor ślepy.jpg (246.09 KiB) Przejrzano 921 razy
- tor ślepy.jpg (246.09 KiB) Przejrzano 921 razy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II