Chyba ten sam most na nieco starszych fotachJak.osa pisze:Dawne przęsła ESTB w Modlinie:
Przęsła ESTB
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
- Załączniki
-
- 282509.jpg (638.66 KiB) Przejrzano 2192 razy
- 282509.jpg (638.66 KiB) Przejrzano 2192 razy
-
- 282508.jpg (415.99 KiB) Przejrzano 2192 razy
- 282508.jpg (415.99 KiB) Przejrzano 2192 razy
-
- Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 653
- Rejestracja: 17 lip 2011, o 06:05
- Lokalizacja: Tczew (Osiedle S. Staszica)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
- Załączniki
-
- estb2.jpg (379.24 KiB) Przejrzano 2153 razy
- estb2.jpg (379.24 KiB) Przejrzano 2153 razy
-
- estb.jpg (374.97 KiB) Przejrzano 2153 razy
- estb.jpg (374.97 KiB) Przejrzano 2153 razy
-
- Koordynator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4761
- Rejestracja: 2 lut 2011, o 20:15
- Znajomość języków obcych: English, Deutsch, Pусский
- Lokalizacja: Najpierw Czyżykowo, potem Bajkowe, obecnie Górki, za jakiś czas - Rokitki :( ...
- Podziękował;: 191 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
... a rok produkcji naspawany na tabliczkach w kilkudziesięciu / kilkuset miejscach. Niektóre (oprócz pamiętnego 1945) wskazują na rok 1946 .Jak.osa pisze:Nazwa wytwórcy na przęsłach ESTB...
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
http://www.tc.ciechanow.pl/aktualnosc-7 ... 80%A6.htmlJak.osa pisze:Szukając dalszych informacji o tego typu przęsłach, natrafiłem na interesujący fakt. Otóż most kolejowy na rzece Narwi w Modlinie zbudowany był właśnie z przęseł ESTB. A wiecie skąd pochodzą te przęsła? Dwa pochodzą z mostu kolejowego w Tczewie, a pozostałe z mostu kolejowego w Malborku. Niestety most zostal już przebudowany, przęsła wylądowały na złomowisku.
Zamieszczam ciekawe fotki tego mostu juz po modernizacji. Eh, szkoda, ze nikt nie pomyslal, by te dwa przesla ESTB "oddac" do Tczewa
Czyli najpierw było tak:
następnie most zdemontowano:
Rozpoczęła się budowa:
I efekt końcowy:
a także:
http://fotopolska.eu/220808,foto.html?o=b50166
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
Otrzymałem opracowanie, którym sie tutaj podziele. Gdy zdobede wiecej informacji, to wstawie
Pełne opracowanie możecie pobrać stąd: http://www.sendspace.com/file/5nytpb" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli most składał się z 3 przeseł. Most w Malborku miał 2 przesła ESTB, rowniez były dwa dodatkowe ESTB z Tczewa. Pytanie - jakie ESTB wykorzystano - 2 z Malborka i 1 z Tczewa czy 2 z Tczewa i 1 z Malborka. I co sie stalo z czwartym.Ustrój nośny w torze nr 2 zbudowany został w roku 1973, z elementów wojskowych mostów składanych z okresu II Wojny Światowej. W torze nr 2 ustrój nośny złożony był z trzech swobodnie podpartych przęseł kratowych o rozpiętościach teoretycznych 86,47m, 76,26m, 86,47m. Kraty składały się z kilku typów przedziałów o zakratowaniu typu „X", o długości przedziału 3,05m, oraz z ram portalowych o długościach 1,65 - 2,10 m. Wysokość całkowita dźwigarów kratowych wynosiła około 8,75m, a rozstaw 5,81m w przęsłach skrajnych i 5,34m w przęśle środkowym. Pomost kolejowy był otwarty. Poprzecznice miały rozstaw 3,048m oraz przekrój dwuteowy o wysokości całkowitej 0,84m. Podłużnice miały również przekrój dwuteowy o wysokości 0,36m i rozstaw 1,52m.
Obiekt w torze nr 2, zaplanowany jako tymczasowy, eksploatowany był aż do 2009r. Na rys. 1 pokazano plan sytuacyjny przed rozpoczęciem robót. Na rys. 2 pokazano przekrój poprzeczny istniejącego mostu. Na foto. 1 pokazano widok przęsła w torze nr 2.
- Załączniki
-
- Image1.jpg (134.27 KiB) Przejrzano 2095 razy
- Image1.jpg (134.27 KiB) Przejrzano 2095 razy
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
Pytanie ile metrów długości miał most ESTB w Malborku? Jeżeli odejmiemy to od całkowitej długości mostu w Modlinie to będziemy wiedzieć ile metrów ESTB zabrano z TczewaCez pisze: Czyli most składał się z 3 przeseł. Most w Malborku miał 2 przesła ESTB, rowniez były dwa dodatkowe ESTB z Tczewa. Pytanie - jakie ESTB wykorzystano - 2 z Malborka i 1 z Tczewa czy 2 z Tczewa i 1 z Malborka. I co sie stalo z czwartym.
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
Przęsła dawnego mostu drogowego i kolejowego (tego przed wojna) miały w Malborku po 103 metry. Czyli łącznie 206 metrów. Zakladam, ze ESTB miało podobną długość. Most w Modlinie miał 252 metry, czyli (252-206=46) 46 metrów mogli wziąć z ESTB z Tczewa. Gdzie trafił nadmiar 214 metrów (260-46=214), oto jest pytanieLukaszB pisze:Pytanie ile metrów długości miał most ESTB w Malborku? Jeżeli odejmiemy to od całkowitej długości mostu w Modlinie to będziemy wiedzieć ile metrów ESTB zabrano z TczewaCez pisze: Czyli most składał się z 3 przeseł. Most w Malborku miał 2 przesła ESTB, rowniez były dwa dodatkowe ESTB z Tczewa. Pytanie - jakie ESTB wykorzystano - 2 z Malborka i 1 z Tczewa czy 2 z Tczewa i 1 z Malborka. I co sie stalo z czwartym.
Z kolei jesli założymy, że wykorzystano dwa przęsła z Tczewa do budowy mostu w Modlinie, czyli 2x ESTB po około 130 metrów, to mamy w sumie 260 metrów, czyli więcej niż cały most w Modlinie. Czyli to niemozliwa konfiguracja, bo wiemy, ze Modlin zbudowano z cześci z obu mostów, a nie z jednego.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
Rozszyfrował to Cez w temacie viewtopic.php?p=38468#p38468" onclick="window.open(this.href);return false;be-good pisze:... a rok produkcji naspawany na tabliczkach w kilkudziesięciu / kilkuset miejscach. Niektóre (oprócz pamiętnego 1945) wskazują na rok 1946 .Jak.osa pisze:Nazwa wytwórcy na przęsłach ESTB...
Cez z pytaniem o długość ESTB wróćmy do tematu mostu kolejowegoZaistniała potrzeba przedłużenia przęseł ESTB do odpowiednich długości, jako że ich dotychczasowa długość wynosiła tylko 98 m. Wykonano też połączenia obu przęseł, zarówno w pasie dolnym, jak i górnym. Dzięki temu przęsła te pracują obecnie jako belka dwuprzęsłowa
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
- Załączniki
-
- łożyska.jpg (161.5 KiB) Przejrzano 2064 razy
- łożyska.jpg (161.5 KiB) Przejrzano 2064 razy
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Przęsła ESTB
To chyba jednak nie jest ten most... Ludzie na innej stornie podpisuja to jako Tczew :O >> http://fotopolska.eu/282508,foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;LukaszB pisze:Chyba ten sam most na nieco starszych fotachJak.osa pisze:Dawne przęsła ESTB w Modlinie:
Ale to na pewno nie Tczew ani Modlin (za krotkie jest pierwsze przeslo). Czyli co to moze byc? Inny most ESTB gdzies na swiecie?