Strona 29 z 29

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 25 sie 2016, o 12:21
autor: LukaszB
Most może będzie zabytkiem w całości http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... -renowacje

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 25 lis 2016, o 09:49
autor: LukaszB

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 20 wrz 2017, o 23:06
autor: LukaszB

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 23 wrz 2017, o 08:06
autor: Kristoph
Na stronach Starostwa Tczewskiego ukazała się dokumentacja projektowa II etapu dobudowy mostu.
Warto sobie ją ściągnąć. Widać już na niej zarys nowego obiektu.
Ja osobiście mam zastrzeżenia co do wież portalowych, ale kształt wież jest jeszcze do ustalenia w kolejnym etapie prac projektowych z wojewódzkim konserwatorem zabytków. :ok
link do strony
strona Powiat Tczewski
strona Powiat Tczewski

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 13 paź 2017, o 08:06
autor: LukaszB
Najważniejsza informacja wczorajszego dnia to przedstawienie kolejnego etapu odbudowy. Ze względu na ograniczone środki finansowe w przyszłym roku starostwo zleci rozpoczęcie: demontażu dwóch nurtowych przęseł ESTB, odbudowę filara na środku Wisły (i przygotowanie go pod wieżyczki) oraz budowę przęsła nr 3 i fragmentu przęsła nr 2 wzorowanego na kratownicy Lentza. https://www.tcz.pl/index.php?p=1,69,0,t ... -zalozenia

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 31 sie 2019, o 15:00
autor: Cez
W tym roku zakończy się etap IIA odbudowy mostów i na wiele miesięcy nad nurtem Wisły będzie dziura... W moim najnowszym materiale Tetki pytam starostę, kiedy możemy spodziewać się kolejnych środków na etap IIB z rezerwy subwencji ogólnej. Szkoda, że w grę nie mogą wchodzić środki unijne. Przydałoby się pozyskać brakujące 70 mln jednorazowo, by za jednym zamachem dokończyć etap IIB, ale również III i IV...



Z moich szacunkowych wyliczeń wynika, że most mógłby być przejezdny w 2025 roku, czyli po zakończeniu etapu III. Data ta jest możliwa do osiągnięcia pod warunkiem, że rząd nadal będzie przyznawał środki i że III etapu nie trzeba będzie podzielić na podetapy, jak to niestety miało miejsce z etapem II...

2014 rok - rząd przyznał miliony zł na etap I
2015-2016 - firma Banimex zrealizowała etap I

2017 rok - rząd przyznał miliony zł na etap IIA
2018-2019 - firma Banimex realizuje etap IIA

Poprzez analogię, jeśli założymy 3-letnie cykle, wychodzi coś takiego:

2020 - dotacja rządowa na etap IIB (montaż replik przęseł Lentzego w miejsce ESTB)
2021-2022 - realizacja etapu IIB

2023 - dotacja rządowa na etap III (wymiana i modernizacja przęseł od strony Lisewa)
2024-2025 - realizacja etapu III - most staje się przejezdny

2026 - dotacja rządowa na etap IV (dobudowa brakujących wież i portali wjazdowych)
2027-2028 - realizacja etapu IV

Jeśli przy optymistycznym założeniu wszelkie prace zostaną zakończone w 2028 roku, to znaczy, że odbudowa będzie jeszcze trwała 9 lat. Mam nadzieję, że odbudowę wież i portali będzie można już rozpocząć wcześniej, równolegle z etapem III np. ze środków ministerstwa kultury, a niekoniecznie z rezerwy subwencji ogólnej.

W 2028 roku minie też 12 lat od zakończenia remontu części zabytkowej i kilkanaście lat od remontu wież zabytkowych. Pytanie, czy wówczas nie trzeba będzie zrobić ponownego remontu tych fragmentów...

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

: 1 wrz 2019, o 09:19
autor: LukaszB
Cez pisze: 31 sie 2019, o 15:00 W 2028 roku minie też 12 lat od zakończenia remontu części zabytkowej i kilkanaście lat od remontu wież zabytkowych. Pytanie, czy wówczas nie trzeba będzie zrobić ponownego remontu tych fragmentów...
Przęsła środkowe mają mieć gwarancje chyba 20 lat, ale wieżyczki już się sypia...