Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

Awatar użytkownika

treviss
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 132
Rejestracja: 19 lut 2011, o 15:48
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#191

Post autor: treviss » 30 maja 2014, o 12:37

zielu pisze:
treviss pisze:Mam do zrobienia referat na uniwersytecie na temat konserwacji zabytków i ze względów lokalno patriotycznych wybrałem tczewski most. Czy wiecie może gdzie w internecie znadje jakieś informacje na ten temat?
Chodzi tobie o cały most, czy tylko wieżyczki? Ja bym udał się bezpośrednio do Starostwa, a nie łaził po necie ;)
Szczególnie Wieżyczki. Do starostwa nie pójdę, ponieważ mieszkam w Krakowie ;) więc zostają mi internety

Awatar użytkownika

zet48
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4415
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#192

Post autor: zet48 » 30 maja 2014, o 13:25

Na stronie Starostwa Powiatowego była kiedyś dostępna dokumentacja techniczna wieżyczek ...ale nie wiem czy wciąż to wisi w sieci.
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"

Awatar użytkownika

Kristoph
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 484
Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
Lokalizacja: Tczew
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#193

Post autor: Kristoph » 30 maja 2014, o 15:25

Wisi. Ja swoją wiedzę na temat stanu technicznego wieżyczek, projektów, przedmiarów itp. rzeczywiście biorę ze stron Starostwa Powiatowego Tczew
- podaję strony;
PRZETARGI.POWIAT.TCZEW - ściągnąć pliki
PRZETARGI.POWIAT.TCZEW - ściągnąć pliki
PRZETARGI.POWIAT.TCZEW - ściągnąć pliki
PRZETARGI.POWIAT.TCZEW - ściągnąć pliki
PRZETARGI.POWIAT.TCZEW - ściągnąć pliki
- dużo się powtarza, ale warto przejrzeć
MIŁEGO CZYTANIA I ŚCIĄGANIA :hyhy

Awatar użytkownika

treviss
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 132
Rejestracja: 19 lut 2011, o 15:48
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#194

Post autor: treviss » 30 maja 2014, o 19:00

Wielkie dzięki!

Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7125
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 151 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#195

Post autor: LukaszB » 12 lip 2014, o 16:31

zet48 pisze:W lokalnych mediach pojawiła się informacja o pieniążkach na "łącznik" między wieżyczkami i na remont filarów.
Wysłaliśmy do starostwa fotografie mostu i łącznik zostanie odbudowany zgodnie z oryginalnym wyglądem - odtworzona zostanie ceglana balustrada i kamienne zwieńczenie ::dawnytczew
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

zet48
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4415
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#196

Post autor: zet48 » 12 lip 2014, o 21:43

Rozumiem, że ceglana balustrada dotyczy filarów, a nie łącznika :)
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"

Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7125
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 151 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#197

Post autor: LukaszB » 13 lip 2014, o 01:06

zet48 pisze:Rozumiem, że ceglana balustrada dotyczy filarów, a nie łącznika :)
Ceglana balustrada dotyczy oczywiście ŁĄCZNIKA , tak wynika z archiwalnych fotografii. Ciekawe byłoby, żeby ktoś sobie spacerował nad mostem bez jakiekolwiek zabezpieczenia
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Kristoph
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 484
Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
Lokalizacja: Tczew
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#198

Post autor: Kristoph » 13 lip 2014, o 08:16

LukaszB pisze:
zet48 pisze:Rozumiem, że ceglana balustrada dotyczy filarów, a nie łącznika :)
Ceglana balustrada dotyczy oczywiście ŁĄCZNIKA , tak wynika z archiwalnych fotografii. Ciekawe byłoby, żeby ktoś sobie spacerował nad mostem bez jakiekolwiek zabezpieczenia
Chodzi tu o murowany pomost między wieżyczkami.
Przypomnę, że na całym moście były tylko dwa takowe :ok (z cegły, górna krawędź kamienna)
- rozpisał bym się więcej na temat tego pomostu (łącznika) - zwał jak zwał - ale się boję (za dużo tłumaczenia i roboty) w szczególności boję się o tych, którzy ściągneli sobie projekt budowlano wykonawczy, bo tam projektantom wkradł się błąd. Z resztą nie tylko tam.
Dobra, odbudują i będzie ładnie.
Czekamy na zakończenie prac remontowych. :ok

Awatar użytkownika

zet48
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4415
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#199

Post autor: zet48 » 22 lip 2014, o 17:27

"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"

Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7125
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 151 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#200

Post autor: LukaszB » 22 lip 2014, o 18:03

Opis przebudowy

Celem inwestycji jest przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie. Projektowany most drogowy umożliwiać będzie ruch drogowy, rowerowy i pieszy nad rzeką Wisłą, z Tczewa w kierunku Lisewa Malborskiego. Zakres robót objętych niniejszym projektem obejmuje: Rozbiórki elementów mostowych i innych przyobiektowych, Przebudowę mostu drogowego przez rzekę Wisłę, Przebudowę dróg dojazdowych do mostu, Budowa oświetlenia drogowego wraz z iluminacją mostu oraz zasileń urządzeń technologicznych, Przebudowę światłowodu, Budowę kanalizacji deszczowej, Przebudowę gazociągu. Kształt obiektu w planie i profilu został dostosowany do parametrów przylegającego terenu. Kształt przekroju poprzecznego nowych przęseł obiektu został dopasowany do wymaganej szerokości jezdni oraz chodników i ścieżek rowerowych.

STAN PROJEKTOWANY - PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE

Stan projektowy:
- klasy dróg nie uległy zmianie w stosunku do stanu istniejącego
- prędkość projektowa Vp = 30 km/h
- Nośność obiektu –część historyczna klasa obc.”C” wg PN–85/S–10030 – ciężar pojazdu do 40 t
- Nośność obiektu nowoprojektowana klasa obc.”B” wg PN–85/S–10030 – ciężar pojazdu do 60 t
- Długość obiektu: ~1074,79m (ze skrzydłami i budynkiem)
- Szerokość całkowita obiektu: 14,00m nowa konstrukcja przęseł ~11,94m przęsła Lentze’a
- Szerokość jezdni na nowych przęsłach: 2x2,5m+ 2x0,5 (opaski)
- Szerokość jezdni na przęsłach Lentze’a: 2x2,5m
- chodniki 2,0 m po prawej stronie jezdni
- ścieżka rowerowa 2,0 m po lewej stronie jezdni
- spadek poprzeczny daszkowy 2 %
- kategoria ruchu KR3

Projekt zakłada wyeksponowanie ocalałej, zabytkowej części mostu przy jednoczesnym nawiązaniu nowej konstrukcji wymienianych przęseł do historycznego charakteru całego obiektu. Wariant ten zakłada utrzymanie wszystkich portali wjazdowych i wież w miejscach gdzie się znajdowały przed rokiem 1939, które swoim wyglądem dowiązywać się będą
do charakterystyki przęseł oraz przewiduje się zaakcentowanie symboliczną bramą zakończenie mostu od strony Lisewa.
Konstrukcję nośną istniejącego przęsła nr 1 wraz z jego podporami zastępuje nowoprojektowany portal wjazdowy, który będzie nawiązywał swoją formą do portalu historycznego. Konstrukcję nośną przęseł typu ESTB zastępują przęsła ze współczesnym nieregularnym skratowaniem, które swoją formą nawiązują do ocalałej części mostu. Filar nr 2 (oznaczenie wg stanu istniejącego) zostanie przebudowany.
Konstrukcje nośne przęseł Lentze’a tj. nr 4, 5 i 6 ze wspornikiem (oznaczenie wg stanu istniejącego) zostaną poddane kompleksowej renowacji.
Filary nr 3 i 4 wraz z usytuowanymi na nich wieżami zostaną odbudowane w nawiązaniu
do ich pierwotnego wyglądu w technologii żelbetowej z ceglanym i kamiennym oblicowaniem.
Filary nr 5 i 6 wraz z usytuowanymi na nich wieżami zostaną poddane kompleksowej renowacji. Konstrukcje nośne przęseł kratownicowych nr 7, 8, 9 (oznaczenie wg stanu istniejącego) z jazdą górą zastępuje konstrukcja ze współczesnym nieregularnym skratowaniem (identycznym do przęseł „nurtowych”). Takie rozwiązanie wymaga jednak realizacji dodatkowego filara nr ‘70’ (nowe oznaczenia) przy zabytkowym filarze nr 60.
Filar w osi nr 80 (oznaczenia nowe) zostanie odbudowany w nawiązaniu do jego pierwotnego wyglądu i dodatkowo zwieńczony wieżami (analogicznymi do tych z portalu wjazdowego od strony Tczewa), w nawiązaniu do historycznych gabarytów i ścian wież wykonane zostaną
w postaci szklanych fasad przesłoniętych poziomymi lamelami ceramicznymi.
Konstrukcje nośne przęseł kratownicowych (nr 10, 11 i 12 – oznaczenie wg stanu istniejącego) z jazdą dołem zastąpią przęsła ze współczesnym, rzadszym nieregularnym skratowaniem (nawiązującym skratowaniem do przęseł „nurtowych”, jednak skratowanie zastosowano bardziej ażurowe, znacznie rzadsze w stosunku do przęseł „nurtowych”), które swoją wyodrębnioną formą nawiążą do faktu przedłużenia obiektu w roku 1912. Podpory zostaną poddane kompleksowej renowacji.
Dodatkowo konstrukcja mostu od strony Lisewa zakończona zostanie symboliczną bramą o prostym kształcie podkreślającym zakończenie mostu oraz nawiązującym poprzez zastosowane materiały do nowoprojektowanych wież.
Konstrukcję nośną mostu utworzy 10 przęseł o trzech różnych typach konstrukcji.
Dla wszystkich przęseł, na całej długości mostu zostanie wykonany pomost w postaci stalowej płyty ortotropowej.
Dodatkowo zaprojektowano na całej długości mostu po jednej stronie chodnik, zaś po drugiej ścieżkę rowerową.
Przewiduje się w elementach projektowanych zastosowanie współczesnych materiałów.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

ODPOWIEDZ