Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

Awatar użytkownika

zet48
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4415
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#11

Post autor: zet48 » 17 sie 2012, o 08:14

O obietnicy w Panoramie Gdańsk ...od 3:45 minuty
http://www.tvp.pl/gdansk/informacja/pan ... 12/8273551" onclick="window.open(this.href);return false;
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"

Awatar użytkownika

mieczyslaw
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#12

Post autor: mieczyslaw » 17 sie 2012, o 20:12

Chris pisze:Są metody regeneracji tego typu uszkodzeń. Oczywiście wymiana lub naprawa zależy od osób które dostaną $ za wyrażenie opinii, ale z tego co widziałem przy okazji jak byliśmy w Lisewie to jest to do zrobienia.
Chris, mógłbyś słowem wspomnieć jak chociaż się taka technologia nazywa? Z miłą chęcią się doedukuję. Póki co, jednak mam odmienne zdanie. I nasuwa mi się taka refleksja - do wymiany obecnie są 3 przęsła lub koszt ich naprawy jest ogromny i liczyć należy go w miliony PLN, a wystarczyło jedynie co kilka lat zabezpieczyć elementy konstrukcji farbą - nieporównywalne.
Dla przykładu o jakiego rodzaju perforacje mi chodzi, załączam zdjęcia.

I jeszcze jedno - @zielu, ludzie zrozumieją i myślę, że znajdą w sobie tyle spokoju i cierpliwości, by te 5 lat wytrzymać, a może i dłużej, o ile te słowa nie są kolejną obietnicą bez pokrycia, bo to one w największym stopniu podburzały opinię publiczną.
Załączniki
korozja_1.jpg
korozja_1.jpg (151.18 KiB) Przejrzano 112 razy
korozja_1.jpg
korozja_1.jpg (151.18 KiB) Przejrzano 112 razy
korozja_2.jpg
korozja_2.jpg (107.55 KiB) Przejrzano 112 razy
korozja_2.jpg
korozja_2.jpg (107.55 KiB) Przejrzano 112 razy

Awatar użytkownika

Chris
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 334
Rejestracja: 17 lip 2012, o 10:51
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#13

Post autor: Chris » 17 sie 2012, o 20:45

Do regeneracji ubytków zazwyczaj używa się tzw. napawania, czyli nanoszenia warstwy napoiny która zapełnia ubytki. Jest to metoda pokrewna spawaniu i stosuje się ją do odbudowy powierzchni kół wagonowych, zaworów w silnikach okrętowych oraz łyżek w koparkach.

Zdaje sobie sprawę że nie wszędzie takie coś miałoby zastosowanie na naszym moście. Zdjęcie które zamieściłeś pokazuje ubytek zbyt duży i w niewygodnym miejscu na coś takiego. Dlatego taki fragment najlepiej wyciąć i wspawać element zastępczy. Z tego co widziałem korozja jest w miejscach gdzie stała woda w płaszczyźnie przejścia przez jezdnię, ale reszta profili jest OK.
To przęsło jest samo w sobie zabytkowe, bo pochodzi przecież z przedłużenia mostu po przesunięciu wału. Moim zdaniem ma wartość samą w sobie i warto je ratować.

http://spawalnictwo.blogspot.com/2010/02/napawanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

mieczyslaw
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#14

Post autor: mieczyslaw » 17 sie 2012, o 23:37

Wydaje mi się, że "napawanie" na niewiele się tu zda. Obróbka cieplna całkowicie może zmienić sposób przenoszenia obciążeń przez element, jego właściwości mechaniczne, odporność na zginanie, ścinanie, itd. Tym bardziej, że naprawy wymagają praktycznie wszystkie elementy pionowe przęseł z 1912 roku.
Moim zdaniem, najrozsądniej byłoby te przęsła zdjąć, zbudować identyczne - nowe, a fragment jednego z zabytkowych zachować w muzeum.

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Moderatorzy globalnizielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2249
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 42 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#15

Post autor: Moderatorzy globalnizielu » 17 sie 2012, o 23:42

Zdaniem inż. Macieja Malinowskiego z Katedry Mechaniki Budowli i Mostów Politechniki Gdańskiej, aby most zaczął pełnić taką funkcję komunikacyjną, jaką powinien, należałoby m. in. wymienić konstrukcję pomostu na przęsłach 4-6 i 10-12, wymienić całkowicie przęsła 1-3 oraz 7-9. Nie ma więc według niego konieczności całkowitej wymiany przęseł z 1912 roku.
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"

Awatar użytkownika

mieczyslaw
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#16

Post autor: mieczyslaw » 17 sie 2012, o 23:45

Z której strony liczysz przęsła? Te trzy przęsła "odkryte" pomiędzy przęsłami z 1912 roku a oryginalnymi przęsłami Lentze'go liczysz jako jedno przęsło, czy jako trzy?

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Moderatorzy globalnizielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2249
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 42 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#17

Post autor: Moderatorzy globalnizielu » 17 sie 2012, o 23:59

mieczyslaw pisze:Z której strony liczysz przęsła? Te trzy przęsła "odkryte" pomiędzy przęsłami z 1912 roku a oryginalnymi przęsłami Lentze'go liczysz jako jedno przęsło, czy jako trzy?
Liczę od strony Tczewa. Przęsła "odkryte" liczę - tak jak w Starostwie - jako trzy (nr 7-9).
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"

Awatar użytkownika

mieczyslaw
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#18

Post autor: mieczyslaw » 18 sie 2012, o 00:02

zielu pisze:Liczę od strony Tczewa. Przęsła "odkryte" liczę - tak jak w Starostwie - jako trzy (nr 7-9).
Ok, dzięki już wszystko jasne. Teraz mam pytanie o prezentowaną opinię - jest to opinia wyrażona w rozmowie, czy wynika ona z przeprowadzonych obliczeń, które uwzględniają zmiany przekrojów elementów nośnych?

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Moderatorzy globalnizielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2249
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 42 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#19

Post autor: Moderatorzy globalnizielu » 18 sie 2012, o 00:12

mieczyslaw pisze:Teraz mam pytanie o prezentowaną opinię - jest to opinia wyrażona w rozmowie, czy wynika ona z przeprowadzonych obliczeń, które uwzględniają zmiany przekrojów elementów nośnych?
W rozmowie o ekspertyzie przygotowanej przez inż. Malinowskiego.
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"

Awatar użytkownika

mieczyslaw
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
Kontakt:

Re: Planowana odbudowa mostu drogowego 2014-2017

#20

Post autor: mieczyslaw » 18 sie 2012, o 00:31

Bardzo jestem ciekaw jaką metodę naprawy zatem proponują. A może przekroje dla tego przęsła są tak przeszacowane, że nawet obecnie spełnia ono wymagania dla pełnej nośności mostu?

ODPOWIEDZ