Obecny most kolejowy
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 212
- Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Kolejne pytanie, związane z mostem kolejowym: czy przęsła ESTB były ustawiane w:
a) osi mostu kolejowego,
b) osi linii toru południowego,
c) osi linii toru północnego?
a) osi mostu kolejowego,
b) osi linii toru południowego,
c) osi linii toru północnego?
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Dzięki grafice Ceza (na której widzimy fragment starego przęsła) możemy podejrzewać żę ESTB były ustawione w linii południowego toru.
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Zanim będziemy ustalać co w jakiej linii się znalazło, zapoznajcie się z fotodokumentacją reliktów filarów.
Zaczynamy od terenu pod 3 przęsłem
1
2
3.
Przęsło nr 4
1.
2.
3 i 4
5.
Zaczynamy od terenu pod 3 przęsłem
1
2
3.
Przęsło nr 4
1.
2.
3 i 4
5.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Przęsło nr 5
1.
2 i 3
4
5.
Przęsło nr 6
1.
Przęsło nr 8
Zauważcie, że mamy do czynienia z trzema zasadniczymi typami pozostałości po filarach. Tylko jeden wygląda naprawdę solidnie, Cez przygotowuje rysunek techniczny przedstawiający ich rozstawienie.
1.
2 i 3
4
5.
Przęsło nr 6
1.
Przęsło nr 8
Zauważcie, że mamy do czynienia z trzema zasadniczymi typami pozostałości po filarach. Tylko jeden wygląda naprawdę solidnie, Cez przygotowuje rysunek techniczny przedstawiający ich rozstawienie.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 212
- Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
zet48 pisze:Dzięki grafice Ceza (na której widzimy fragment starego przęsła) możemy podejrzewać żę ESTB były ustawione w linii południowego toru.
[ Obrazek ]
Nie wiem o jakiej grafice wspominasz, ale z załączonego zdjęcia nic nie wynika.
Łukasz, te "trzy rodzaje filarów", to pozostałości po podparciach (filarach) ten najbardziej okazałe, płyty - pozostałości po procesie technologicznym montażu przęseł lub ich konserwacji i te mogą pochodzić z:
a) okresu okupacji,
b) odbudowy powojennej,
c) ostatniego remontu mostu.
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Zagadka braku zdjęć z powojennego okresu historii obu mostów chyba rozwiązana! Dowiedziałem się, ze w czasach PRL koło mostów była tabliczka "zakaz fotografowania", most był obiektem strategicznym i pilnowano okolicy. Chyba skutecznie odstraszało to ludzi, by robić zdjęcia... Ale wciąz licze na to, ze kiedys w zbiorach prywatnych znajdzie się jakies foto z lat 50-tych czy 70-tych, pokazujące most kolejowy w tamtym czasie...
-
- Koordynator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4761
- Rejestracja: 2 lut 2011, o 20:15
- Znajomość języków obcych: English, Deutsch, Pусский
- Lokalizacja: Najpierw Czyżykowo, potem Bajkowe, obecnie Górki, za jakiś czas - Rokitki :( ...
- Podziękował;: 191 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Ten zakaz istniał jeszcze w roku 1991 (miałem moje zdjęcia z tamtego roku pod zakazem fotografowania i gdzieś je zasiałem... ) i przez kilka kolejnych lat.Cez pisze:Dowiedziałem się, ze w czasach PRL koło mostów była tabliczka "zakaz fotografowania", most był obiektem strategicznym i pilnowano okolicy.
Kiedy wykopię gdzieś te fotki - będzie wesoło ...
-
- Moderator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4184
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
- Podziękował;: 300 razy
- Otrzymał podziękowań: 290 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Tutaj masz skrawekCez pisze:Ale wciąz licze na to, ze kiedys w zbiorach prywatnych znajdzie się jakies foto z lat 50-tych czy 70-tych, pokazujące most kolejowy w tamtym czasie...
http://www.dawnytczew.pl/forum/viewtopi ... 936#p31936" onclick="window.open(this.href);return false; czytaj także kilka postów poniżej, może coś się rozjaśni...
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 685 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Na zdjęciu Jadzi widać kilka różnych filarów pod przęsłem nr 4 i nr 5, są to zarówno niewielkie podparcia postawione zapewne na
Jak i dużo większe, bardzo dobrze widoczne pod przęsłem nr 5
Jak i dużo większe, bardzo dobrze widoczne pod przęsłem nr 5
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Na tych dwóch fotach widac jakies tajemnicze podparcia Moze pomoze nam analiza pozostalosci po filarach. Zamieszczam schemat:
Na schemacie dużymi brązowymi numerami są zaznaczone kolejne przęsła, a małymi, kolorowymi numerami poszczególne filary ze zdjęć zamieszczonych w dwóch postach Łukasza >>
viewtopic.php?p=38648#p38648" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?p=38649#p38649" onclick="window.open(this.href);return false;
Czterema rożnymi kolorami są zaznaczone cztery rodzaje dodatkowych filarów.
- Czerwony to pozostałości po masywnych filarach, które były pewnie stałymi filarami (może za czasów ESTB?)
- Niebieski to filary służące zapewne do podniesienia ułamanego przęsła nr 6 w okresie powojennym oraz do podniesienia nadwyrężonego przęsła nr 8.
- Zielony to zespoły czterech płyt ułożonych w kształcie kwadratu (lub 4 oczek na kostce, choć jest jeden wyjątek - 6 oczek na kostce )
- Różowy to linie - naliczyliśmy zespoły od trzech do pięciu płyt w linii prostej
I jak teraz to zinterpretować, oto jest pytanie...
Ja myślę, że filary czerwone i niebieskie są łatwe do zinterpretowania i wyżej w sumie zaprezentowałem moje zdanie. Ale te różowe i zielone? Nie wiem, może to formy pośrednie, pomocnicze przy montażu lub demontażu, pamiętające rożne czasy - możliwe, że wojnę, okres powojenny albo nawet remont w 2009 roku?
P.S. Na fotce Łukasza tego podwójnego kwadratu za bardzo nie widać, wstawiam: (czyli przęsło 5, filar 4)
Ostatnio zmieniony 5 sie 2013, o 23:34 przez Cez, łącznie zmieniany 2 razy.