Strona 19 z 21

Re: Zagadki Ramsesa74

: 30 sie 2012, o 19:34
autor: leoncjo
Zdjęcie już chyba precyzuje, że o nowy dworzec chodzi. ;)
[zaakceptowany][/zaakceptowany]

Re: Zagadki Ramsesa74

: 30 sie 2012, o 19:36
autor: Ramses74
leoncjo pisze:Zdjęcie już chyba precyzuje, że o nowy dworzec chodzi. ;)
No,no leo weri gut,gut :lol: :ok
D.W. 8-)

Re: Zagadki Ramsesa74

: 30 sie 2012, o 22:14
autor: Cez
A co to za dziwna konstrukcja koło dworca? :O Kiedy to było?

Re: Zagadki Ramsesa74

: 30 sie 2012, o 22:19
autor: Chris
A co to za dziwna konstrukcja koło dworca? :O Kiedy to było?
Rampa wjazdowa dla niepełnosprawnych. Przed przebudową w związku z powstaniem Galeryji.

Re: Zagadki Ramsesa74

: 30 sie 2012, o 22:27
autor: Cez
LOL, nie pamietam tego :D

Re: Zagadki Ramsesa74

: 8 wrz 2012, o 20:06
autor: Ramses74
Pierwsza lokomotywa przejechała po Tczewskim moście już pod koniec sierpnia 1857 r.
Moje pytanie brzmi

ile razy przejachała ta ciuchcia po moście ??

co to był za pociąg ??

i ile wagonów ciągnęła ta lokomotywa ??


EDIT :Dokładam 500 DTków za rozwiązanie zagadki !!

D.W. :whistle

Re: Zagadki Ramsesa74

: 18 wrz 2012, o 21:40
autor: leoncjo
Najwcześniejsza data dotycząca pierwszego opciągu, jaką znalazłem to 12 października 1857r.

Re: Zagadki Ramsesa74

: 18 wrz 2012, o 21:50
autor: LukaszB
leoncjo pisze:Najwcześniejsza data dotycząca pierwszego opciągu, jaką znalazłem to 12 października 1857r.
Ramses ewidentnie myśli o jakiejś próbie technicznej mostu, niestety nie mam żadnych informacji

Re: Zagadki Ramsesa74

: 19 wrz 2012, o 15:53
autor: Ramses74
LukaszB pisze:
leoncjo pisze:Najwcześniejsza data dotycząca pierwszego opciągu, jaką znalazłem to 12 października 1857r.
Ramses ewidentnie myśli o jakiejś próbie technicznej mostu, niestety nie mam żadnych informacji
Moja podp.
ŁukaszB jest na dobrej drodze :ok
D.W. :whistle

Re: Zagadki Ramsesa74

: 19 wrz 2012, o 17:13
autor: leoncjo
LukaszB pisze:
leoncjo pisze:Najwcześniejsza data dotycząca pierwszego opciągu, jaką znalazłem to 12 października 1857r.
Ramses ewidentnie myśli o jakiejś próbie technicznej mostu, niestety nie mam żadnych informacji
Tyle to ja też się domyśliłem.

A próba obciążeniowa była ponoć już wcześniej

Zimą 1855 r., gdy dwa środkowe przęsła spoczywały już na filarach tymczasowo podparte rusztowaniem drewnianym, przez teren budowy przetoczyła się fala powodziowa, nie czyniąc szkody, co potwierdziło trafność zaprojektowania filarów. Na jesieni przystąpiono do obciążenia próbnego, ale Schinz nie doczekał empirycznego wyniku − zmarł nagle i został pochowany w Tczewie. W kilka dni później, po zdjęciu rusztowań, okazało się, że rzeczywiste ugięcia przęseł nie odbiegają od teoretycznych, ale to już nie mogło ucieszyć pionierskiego konstruktora. Bezpieczeństwo i trwałość konstrukcji w połowie XIX w. wyrażano poprzez określenie dopuszczalnego ugięcia pod przyjętym obciążeniem.
W przypadku mostu tczewskiego, gdzie obciążenie wynosiło 2128 funtów (1 funt pruski = 500 g) na stopę − obliczeniowe ugięcie przęsła wyniosło 5/8 cala. 20 października 1855 r. wykonano w Tczewie obciążenie próbne dwóch środkowych przęseł, stosując nacisk 1 923 000 funtów. Po usunięciu stemplowania stwierdzono ugięcie o 1/2 cala, które ustąpiło po odciążeniu.

W. Affelt: Arcydzieło inżynierii budowlanej. Pierwszy stały most przez Wisłę. "Inżynier Budownictwa" 2007, nr 12, s. 54.