Parowozy dawnego Tczewa

Dworce; Budynki kolejowe
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

Moderatorzy globalnizielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2251
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 42 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#41

Post autor: Moderatorzy globalnizielu » 20 lip 2012, o 13:01

Poniżej efekt końcowy :) (fot. St. Zaczyński):
Załączniki
SAM_3386.JPG
SAM_3386.JPG (197.29 KiB) Przejrzano 233 razy
SAM_3386.JPG
SAM_3386.JPG (197.29 KiB) Przejrzano 233 razy
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"

Awatar użytkownika

Łukasz
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 298
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#42

Post autor: Łukasz » 23 lip 2012, o 10:29

be-good pisze:Kolejne ujęcie Oi 2-29 wystawiana obecnie na eBayu- nie potrafię dokładnie skojarzyć tej lokalizacji sprzed 20 lat.

Widać, że lokomotywa była już wtedy "eksponatem"
Już podpowiadam, to Zajączkowo - spójrz na poniższe zdjęcie
ztc.JPG
ztc.JPG (193.41 KiB) Przejrzano 214 razy
ztc.JPG
ztc.JPG (193.41 KiB) Przejrzano 214 razy
autor Tomasz Gałka
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, o 12:35 przez Moderatorzy globalnizielu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawione cytowanie.

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Ramses74
Ambasador
Ambasador
Obywatel
Obywatel
Reakcje:
Posty: 810
Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
Lokalizacja: Tczew/Marl
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#43

Post autor: Ramses74 » 2 sie 2012, o 08:06

Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście Ramses74 @ Parowozy dawnego Tczewa" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda :(

D.W. :)
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.

Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7138
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 157 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#44

Post autor: LukaszB » 2 sie 2012, o 08:15

Ramses74 pisze:Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście Ramses74 @ Parowozy dawnego Tczewa" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda :(

D.W. :)
Czyli tylko jedna lokomotywa nazywała się Dirchau?
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Ramses74
Ambasador
Ambasador
Obywatel
Obywatel
Reakcje:
Posty: 810
Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
Lokalizacja: Tczew/Marl
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#45

Post autor: Ramses74 » 2 sie 2012, o 08:18

LukaszB pisze:
Ramses74 pisze:Otrzymałem dzisiaj wiadomość od muzeum techniki w Berlinie o lokomotywie Borsiga o której już pisałem w moim poście Ramses74 @ Parowozy dawnego Tczewa" onclick="window.open(this.href);return false; pisali mi, że ta lokomotywa prod.1879 r.która kursowała w Tczewie miała numer 3693 a o naszej "Dirschau" lokomotywie mają tylko numer 371,fotek nie mają,szkoda :(

D.W. :)
Czyli tylko jedna lokomotywa nazywała się Dirchau?
Tak,ta z numerem 371 (Werknummer 371 - numer fabryczny )
Jest jeszcze jedna szansa na znalezienie informacji o naszej lokomotywie :) jest to książka z 1985 roku pt."Lokomotiven von Borsig ", Autor Dietrich Kutschik

D.W. :)
Załączniki
0015821.jpg
0015821.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 177 razy
0015821.jpg
0015821.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 177 razy
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Ramses74
Ambasador
Ambasador
Obywatel
Obywatel
Reakcje:
Posty: 810
Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
Lokalizacja: Tczew/Marl
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#46

Post autor: Ramses74 » 2 sie 2012, o 09:08

Dalsze otrzymane inormacje kolejowe:

dla Królewskiej koleii wschodnej (Ostbahn) były też wyprodukowane:

Lokomotywa 1A,nr.fabryczny 295-297 i 304-309 z 1850-51 r.
Lokomotywa osobowa 1B (z cylindrem wewnętrznym),nr.fab.430 z 1853 r.
Pierwsza w Niemczech lokomotywa towarowa (z cylindrem zewnętrznym i zewnętrzną ramą podporową ),nr.fab. 668-675 z 1856 r.
Lokomotywa pospieszna 1A1,nr.fab. 1101-1103 z 1859 r.
Lokomotywa towarowa B1,nr.fab. 1104-1110 z 1859r. i nr.fab. 1127-1161 z 1860r.

D.W. :)
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.

Awatar użytkownika

przem710
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 127
Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#47

Post autor: przem710 » 9 wrz 2012, o 11:13

Kilka ważnych dat które udało się zdobyć.

15.07.1972 - Pierwsza lokomotywa spalinowa na stanie Zajączkowa to SM42-305. Niestety lokomotywa zakończyła pracę w 2009 roku, pocięto ją na terenie wagonowni Zajączkowo w listopadzie 2010 roku.
http://rail.phototrans.eu/14,40480,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sierpień 1982 - Pierwsze lokomotywy elektryczne serii ET21-367, 403, 561 w Zajączkowie. Dodam że ET21-367 jest zachowany do dziś, można go podziwiać w Kościerzynie.

15 marca 1991 - Ostatni sprawny parowóz kończy pracę w lokomotywowni Zajączkowo, był to Ty2-770. Ostatecznie parowóz skreślono dwa lata później 16.08.1993, natomiast ostatnim skreślonym parowozem był Ty2-1140 którego skreślono 16.12.1993 roku. Jego wrak mogliśmy zobaczyć podczas wczorajszej wycieczki.
pozdrawiam
przem710

http://www.forumkolejowe.pl
Moja galeria kolejowa http://www.stacjatczew.cba.pl

Awatar użytkownika

Kristoph
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 484
Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
Lokalizacja: Tczew
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#48

Post autor: Kristoph » 9 wrz 2012, o 17:37

A czy udało by się zdobyć daty odnośnie SN61 z Zajączkowa. I czy był jeden egzemplarz, czy dwa działające w Zającu ??

Awatar użytkownika

przem710
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 127
Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#49

Post autor: przem710 » 10 wrz 2012, o 06:00

Niestety nie udało się zdobyć danych o "Ganzach" Natomiast dysponuje szczątkowymi danymi o SN61. Zającu stacjonowały numery:

SN61-15, 28, 37, 42, 43, 44, 47, 50, 78, 174, 183.

Kilka informacji na temat SN61 napisałem Tobie na forumkolejowe w temacie który założyłeś :)

http://forumkolejowe.pl/sn-61-vt3841.htm#64133" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
przem710

http://www.forumkolejowe.pl
Moja galeria kolejowa http://www.stacjatczew.cba.pl

Awatar użytkownika

Kristoph
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 484
Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
Lokalizacja: Tczew
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Parowozy dawnego Tczewa

#50

Post autor: Kristoph » 10 wrz 2012, o 16:23

Nigdy bym nie przypuszczał, że aż tyle Ganzów działało w Zającu. :szok2 :jaw
Muszę się taty spytać jakie numery miały pendle do Tczewa.

ODPOWIEDZ