Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

Dworce; Budynki kolejowe
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

Łukasz
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 298
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Kontakt:

Re: Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

#91

Post autor: Łukasz » 14 maja 2015, o 12:20

LukaszB pisze:
ziolek pisze:W Pile przedłużenie stanowisk osiągnięto poprzez przedłużenie ich do dobudowanego budynku bocznego. Widać to dobrze na tych fotografiach:
http://www.parowozownia.ovh.org/polish/panorama.html

Można Wam mieszkańcom Tczewa tylko pozazdrościć. Eksponaty niemal na miejscu. Budynek w dobrym stanie. :) Nic, tylko to wykorzystać. :)
Miejsce jest, potencjał jest ale woli władz nie ma :(

co się dziwisz? jak Pobłocki wszystko by najlepiej sprzedał i zbudował domki lub bloki. :pala


bw insterburg
Przybysz
Przybysz
Reakcje:
Posty: 12
Rejestracja: 7 cze 2012, o 16:21
Kontakt:

Re: Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

#92

Post autor: bw insterburg » 8 cze 2015, o 09:44

В теме Okrąglak я уже задавал вопрос о том, кто сейчас отвечает за будущее циркульного депо. Но ответа не получил - может, подскажет кто-либо здесь? Кому письмо адресовать с предложением сотрудничества?

Tłum. B.G.:
W temacie Okrąglak zadałem już pytanie, kto obecnie odpowiada za przyszłość "okrąglaka". Ale nie otrzymałem odpowiedzi - może tu ktoś odpowie? Do kogo adresować pismo z ofertą współpracy?


ziolek
Przybysz
Przybysz
Reakcje:
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2012, o 19:51
Kontakt:

Re: Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

#93

Post autor: ziolek » 17 mar 2016, o 22:20

Niedawno dowiedziałem się, że pewien holenderski modelarz ukończył to oto dzieło:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=2 ... #msg726849

Czy uważacie Państwo, że wartoby go zaprosić do Tczewa i taką makietę wystawić?

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7121
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 150 razy
Otrzymał podziękowań: 184 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

#94

Post autor: LukaszB » 30 mar 2017, o 12:19

Może nadchodzi odpowiedni czas na realizację pomysłu? http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 81012.html
Załączniki
DSC_0327.jpg
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7121
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 150 razy
Otrzymał podziękowań: 184 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Muzeum Kolejnictwa w Tczewie

#95

Post autor: LukaszB » 12 cze 2017, o 21:45

Złożyliśmy jako RIOT wniosek do Senackiej komisji Infrastruktury w sprawie utworzenia w Tczewie Narodowego Muzeum Kolejnictwa. Nasza argumentacja opiera się na historii i potencjale obszaru przy ul. Warsztatowej, korzystaliśmy z opracowań UM i PTMKŻ:
"Ze względu na ścisłe związki z koleją Tczew był nazywany Miastem Kolejarzy. Od roku 1852 stanowił ważny punkt na trasie Kolei Wschodniej łączącej Berlin z Królewcem, na której potrzeby zbudowano w 1857 r. wspaniały most przez Wisłę. Od 1896 przez nasze miasto kursował pociąg Express Północy łączący Paryż z Petersburgiem. Po odzyskaniu niepodległości, Tczew był najważniejszą stacją na granicy Polski i Wolnego Miasta Gdańska. 1 września 1939r. o godz. 4:34 na tczewski dworzec kolejowy spadły bomby rozpoczynające II Wojnę Światową. W okresie powojennym Tczew wraz z pobliskim Zajączkowem był jednym z największych w Polsce węzłów kolejowych.
Dzięki tak bogatym tradycjom kolejarskim, miasto wzbogaciło się o wiele technicznych budynków infrastruktury kolejowej. Do naszych czasów dotrwał kompleks przy ulicy Warsztatowej składający się z zabytkowych budowli kolejowych z drugiej połowy XIX wieku. W jego skład wchodzą: jedna z sześciu istniejących w Europie parowozowni okrągłych tzw. „okrąglak”, parowozownia wachlarzowa oraz dawne pomocnicze warsztaty kolejowe. Wymienione budynki są używane do działalności gospodarczej i znajdują się w dobrym stanie technicznym. Nadają się one idealnie na potrzeby Muzeum, można w nich utworzyć ekspozycję zabytkowych parowozów, a w warsztatach uruchomić część multimedialną muzeum. Teren ten znajduje się w środku miasta, w pobliżu historycznych mostów, bulwaru nad Wisłą i jest obszarowo duży - można na nim doskonale eksponować zabytki, które będą widoczne również z okien przejeżdżających pociągów (z kierunku Bydgoszczy i Warszawy)
Tczew ma doskonałe położenie geograficzne o ogromnym potencjale turystycznym. Znajduje się na międzynarodowym szlaku łączącym Trójmiasto z Malborkiem. Tu spotykają się również ważne dla turystyki kolejowej linie: przez Starogard, Czersk, Bąk i dalej do skansenu w Kościerzynie; przez Szymankowo do Nowego Dworu Gdańskiego ze skomunikowaniem z wąskotorową Żuławską Koleją Dojazdową; przez Malbork, Elbląg historyczną i malowniczą linią nadzalewową do Braniewa. Nadają się one idealnie do wykorzystania przez pociągi retro.
Ogromnym atutem naszego miasta jest bezpośrednia bliskość lokomotywowni i wagonowni Zajączkowo Tczewskie, gdzie istnieje duży potencjał ludzki i techniczny, który może stanowić zaplecze dla Muzeum. Ważne jest również to, że pracują tam osoby, które potrafią jeszcze obsłużyć stary tabor i mogą przekazać swoją wiedzę kolejnym pokoleniom.
Warte podkreślenia jest zgodność kandydatury Tczewa z polityką zrównoważonego rozwoju. Narodowe Muzeum Kolejnictwa nie powinno powstać w wielkich aglomeracjach miejskich, a w mniejszych miejscowościach dla których będzie bodźcem do rozwoju. Polska północna jest niezwykle uboga w turystyczne atrakcje kolejowe, największe skanseny znajdują się w Wielkopolsce i na Śląsku. Obecnie remontowany jest Most Tczewski, Międzynarodowy Zabytek Inżynierii Budowlanej, który doskonale będzie się uzupełniał z Muzeum Kolejnictwa, tworząc kompleksową atrakcję dającą miastu indywidualny atut turystyczny."
Załączniki
19023710_1434337496686014_5308156277405112205_o.jpg
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

ODPOWIEDZ