Nowy dworzec

Dworce; Budynki kolejowe
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7878
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 527 razy
Otrzymał podziękowań: 476 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#111

Post autor: LukaszB »

Okolice nowego dworca w czasach okupacji (ebay)
Załączniki
d.jpg
Za ten post autorLukaszB otrzymał podziękowania od:
zielu (7 gru 2020, o 11:11) • mirza3 (13 gru 2020, o 18:18) • Wałasz (27 mar 2021, o 09:09) • niespokojna66 (28 mar 2021, o 09:56)
Ocena: 57.14%
 
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

Jadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4184
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował;: 300 razy
Otrzymał podziękowań: 284 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#112

Post autor: Jadzia »

LukaszB pisze: 6 gru 2020, o 13:00 Okolice nowego dworca w czasach okupacji (ebay)
Józef jest po lewej. Nie ogarniam :fool
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7878
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 527 razy
Otrzymał podziękowań: 476 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#113

Post autor: LukaszB »

Jadzia pisze: 25 mar 2021, o 23:26
LukaszB pisze: 6 gru 2020, o 13:00 Okolice nowego dworca w czasach okupacji (ebay)
Józef jest po lewej. Nie ogarniam :fool
Jo bo to jest w dole przy dawnych magazynach kolejowych
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

Autor Tematu
Łukasz
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 313
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#114

Post autor: Łukasz »

Klika fotek, chyba nie było ich jeszcze na forum
2021-05-20 08_34_54-The Transport Treasury _ Poland - 1994 — Mozilla Firefox.jpg
2021-05-20 08_33_39-The Transport Treasury _ Poland - 1994 — Mozilla Firefox.jpg
2021-05-20 08_33_24-The Transport Treasury _ Poland - 1994 — Mozilla Firefox.jpg
2021-05-20 08_32_34-The Transport Treasury _ Poland - 1994 — Mozilla Firefox.jpg
Za ten post autorŁukasz otrzymał podziękowania od:
LukaszB (20 maja 2021, o 14:24) • zielu (24 maja 2021, o 08:44)
Ocena: 28.57%
 
Awatar użytkownika

zielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2359
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 125 razy
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#115

Post autor: zielu »

Od wczoraj to historia, więc warto odnotować :)

W czwartek (19 sierpnia) został otwarty przebudowany dworzec w Tczewie. Jak podkreślają PKP SA – obiekt utrzymany jest w modernistycznym charakterze, z nowoczesnymi wnętrzami, w modnych teraz szarości i bieli.

Modernizacja dworca rozpoczęła się w sierpniu 2019 r. i została wykonana w ramach programu inwestycji dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych. Dzięki niej pochodzący z 1949 roku budynek, wybudowany według projektu inż. arch. Zygmunta Polatyńskiego, odzyskał swoje walory estetyczne i stał się – jak podkreślają PKP SA – obiektem nowoczesnym. Renowacji poddano m.in. elewację. Wykończono ją po ociepleniu ciemnoczerwonymi płytkami klinkierowymi z szaro-brązowymi i czarnymi przypaleniami, które zestawiono z jasną stolarką okienną i drzwiową. Całość uzyskanego efektu estetycznego podkreśliła nowa iluminacja.

Wnętrze dworca nabrało jednorodnego wymiaru estetycznego. Przestrzeń obsługi podróżnych, w tym hol kasowy z naświetlami w górnej części, utrzymano w neutralnych kolorach, łącząc szarości z bielą. Zamontowano w nim minimalistyczne oprawy oświetleniowe umiejscowione w kasetonowym stropie. Hol wyposażono również w metalowe ławki w kolorze grafitowym, gabloty z rozkładem jazdy, a także elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz całkowicie nowy system informacji głosowej. W sąsiedztwie położonego centralnie holu zlokalizowano kasy biletowe, toalety oraz cztery lokale na wynajem. Z niego również dostaniemy się bezpośrednio do zabudowanej kładki prowadzącej na perony oraz do dzielnicy Zatorze. Nowością w holu dworca są schody ruchome, którymi pasażerowie mogą się przemieścić na poziom -1, gdzie zlokalizowano niewielką poczekalnię, pasaż handlowy, komendę Straży Ochrony Kolei oraz pomieszczenia biurowe dla spółek kolejowych.

–Mieszkańcy kolejnego miasta powiatowego zyskują dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że nowoczesny i proekologiczny budynek dworca stanie się centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie koleją do Gdańska i Warszawy. Wszystko to dzięki programowi inwestycji dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

– Modernizacja obiektu w Tczewie to kolejna, po dworcach w Prabutach i Pszczółkach, inwestycja zakończona w tym roku przez PKP SA w województwie pomorskim. Niedawno rozpoczęliśmy budowę nowego dworca w Pruszczu Gdańskim i przebudowę Gdańska Wrzeszcza. To wszystko pokazuje, że program inwestycji dworcowych w tym województwie nabiera rozpędu – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP SA.

Dzięki przebudowie dworzec w Tczewie stał się bardziej przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. W budynku zamontowano nowe windy oraz drzwi automatyczne. Ponadto w posadzce przestrzeni ogólnodostępnych oraz najbliższym otoczeniu dworca ułożono specjalne ścieżki prowadzące. Nowością są również oznaczenia w alfabecie Braille’a, a także plany dotykowe dworca. Warto wspomnieć także o obniżonych okienkach kasowych ułatwiających obsługę podróżnych poruszających się na wózkach.

Usprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami to niejedyne nowe rozwiązania na dworcu w Tczewie. Poprzez montaż nowoczesnych systemów monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych poprawiono bezpieczeństwo budynku oraz osób w nim przebywających. Z kolei dzięki wprowadzeniu energooszczędnego oświetlenia, zastosowaniu paneli fotowoltaicznych do pozyskiwania „zielonej” energii, ociepleniu budynku oraz wymianie stolarki okiennej i drzwiowej dworzec stał się bardziej przyjazny środowisku. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej oraz wody zamontowano również system BMS (Building Management System) sterujący pracą instalacji i urządzeń na terenie obiektu.

W bezpośrednim otoczeniu dworca ułożono nową nawierzchnię nawiązującą do istniejącej na placu przed budynkiem oraz uporządkowano tereny zielone. Przy południowej elewacji zlokalizowano stojaki rowerowe wraz ze stacją naprawy jednośladów.

Łączny koszt przebudowy dworca w Tczewie to prawie 17,9 mln złotych brutto. Wykonawcą prac budowlanych była firma Poleko Budownictwo, natomiast dokumentację projektową opracowało Przedsiębiorstwo Organizacji Inwestycji Allplan.

Załączniki
20210819145844DworzecTczew4fotPKPSA.jpg_678-443.jpg
20210819145844DworzecTczew3fotPKPSA.jpg_678-443.jpg
20210819145844DworzecTczew1fotPKPSA.jpg_678-443.jpg
20210819145747DworzecTczew2fotPKPSA.jpg_678-443.jpg
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1545
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował;: 286 razy
Otrzymał podziękowań: 306 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy dworzec

#116

Post autor: niespokojna66 »

...jako osoba często korzystająca z usług PKP odniosę się do tego remontu...i poprzedniego...przed remontem zakończonym przed Euro 2012 zdemontowano bardzo dobrze działającą sieć megafonów, perony były na wysokości podłogi przyjeżdżającego pociągu a pociąg był bliżej krawędzi peronu...nawierzchnia po remoncie jest bardzo śliska, szczególnie zimą, wiele osób miało kontuzje...brakuje zejść /wejść dla osób z wózkami czy walizkami czy rowerami...(mówię o schodach, gdzie wystarczyłoby zrobić zwykłe zjazdy)...napisy peronowe na stacji nieczytelne (piękne , duże tablice usunięto)...nazwa dworca "schowana" za górnym przejściem nad torami...do windy strach wejść, bo zawsze nieczynna...nie wiem kto korzysta z ruchomych schodów, bo są tylko w jedną stronę...
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/
ODPOWIEDZ