Strona 4 z 5

Re: Okrąglak

: 1 lut 2015, o 20:35
autor: ziolek
Dalszy ciąg historii parowozowni w Bydgoszczy, oby zakończony rekonstrukcją:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54863/bydg ... sciach.htm

A czy o losy tczewskiej można być spokojniejszym?

Re: Okrąglak

: 1 lut 2015, o 20:59
autor: LukaszB
ziolek pisze:Dalszy ciąg historii parowozowni w Bydgoszczy, oby zakończony rekonstrukcją:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54863/bydg ... sciach.htm

A czy o losy tczewskiej można być spokojniejszym?
Tak, bo PKP na niej zarabia ;) Z dobrych wieści to kolej będzie pozbywa się wielu budynków w mieście, które nie są niezbędne dla jej działalności. Nie będzie wśród nich zapewne najbardziej wartościowych dla nas, ale może coś ciekawego się trafi ;)

Re: Okrąglak

: 6 lut 2015, o 14:55
autor: ziolek
Spośród okrągłych parozowowni dawnego Ostbahnu, parowozownie w Tczewie spotkało chyba największe szczeście. Przez fakt, że zachowano ciągłość jej użytkowania i fakt, że można z tego mieć finansowe korzyści, stan techniczny tego budynku przedstawia się najlepiej w porównaniu z innymi tego typu parowozowniami. W innych miastach konieczność naprawy czy rekonstrukcji dachu już na wstępie zniechęca do zagospodarowania tychzabytków.
Można Wam tylko drodzy mieszkańcy Tczew tylko pozazdrościć! :) Szanse zatem macie większe. Wykorzystajcie to. :)

Re: Okrąglak

: 28 mar 2015, o 17:23
autor: niespokojna66
Parowozownia z allegro

Re: Okrąglak

: 29 mar 2015, o 19:36
autor: zielu
niespokojna66 pisze:Parowozownia z allegro
A nawet dwie, bo w tle widać nieistniejące - parowozownię i wieżę ciśnień :)

Re: Okrąglak

: 30 mar 2015, o 17:46
autor: Ciotka Idalia
Chciałam tą pocztówkę kupić w zeszłym roku na jarmarku dominikańskim, ale cena była... zaporowa :nea :(

Re: Okrąglak

: 20 maja 2015, o 08:14
autor: bw insterburg
Сейчас начинается новый период трансграничного сотрудничества: отчего бы не подать на него циркульные локомотивные депо в Тчеве и в Черняховске, вместе? Как вы думаете? Кто сейчас отвечает за тчевское депо?
(к сожалению, по-польски я всё ещё лишь читаю, но писать не могу)

Tłum. B.G.:
Obecnie zaczyna się nowy okres współpracy transgranicznej : dlaczego nie podać/ dodać do niego okrąglaka w Tczewie i w Czerniechowsku, razem?
Jak myślicie? Kto jest odpowiedzialny za tczewski budynek?
(Niestety w języku polskim wciąż jeszcze tylko czytam, ale nie potrafię pisać).


Re: Okrąglak

: 8 cze 2015, o 12:49
autor: LukaszB
Za tczewski okrąglak odpowiedzialne jest PKP nieruchomości oddział w Gdańsku http://pkpsa.pl/kontakt/oddzialy.html, jedna z wielu spółek na które podzieliła się polska kolej. Czy mamy coś się dowiedzieć lub do nich napisać??

Re: Okrąglak

: 9 cze 2015, o 17:59
autor: bw insterburg
Спасибо! Я передал эти данные в соответствующий отдел черняховского муниципалитета.
Но вот беда: если в Черняховске знают, что за идеи связаны с черняховским куполом, и кто эти идеи продвигает, то идеи для Тчева, разбросанные тут по форуму - для черняховцев незнакомы. И кто за ними стоит - тоже. А для подачи таких заявлений нужен паритет: ответственный тут и ответственный там, идея тут и идея там.
Администраторы не фантазируют. Если в управление железнодорожной недвижимости в Гданьске придёт неожиданное письмо из Черняховска, с непонятными предложениями про никем не виданное бывшее черняховское депо - велик риск, что они его просто выбросят. Чтобы не задумываться лишний раз. А этого не хотелось бы...
Здесь обсуждались идеи железнодорожного музея, наверное, есть ещё какие-то, которые я пропустил... Их бы собрать? Или они где-то кем-то уже собраны? Хорошо бы иметь некое контактное лицо или организацию, пусть бы даже общественную (к примеру, наше "Общество друзей BW Insterburg" не имеет статуса юридического лица), которое / которая взялась бы "опекать" бывшее тчевское депо.
И которая могла бы войти в "Комитет 6 циркульных депо Восточной дороги" http://oooooo.eu/ !

Tłum. B.G.
Dziękuję! Przekazałem te informacje do odpowiedniego organu samorządu Czerniachowska.
Ale jest szkopuł: o ile w Czerniachowsku wiedzą jakie pomysły są związane z okrąglakiem w Czerniachowsku, i kto te pomysły firmuje, o tyle pomysły dla Tczewa rozrzucone na tym Forum - są dla czerniachowców nieznane. Tak jak i to, kto za nimi stoi. A dla składania takich wniosków potrzeba partnerów; odpowiedzialny tu i odpowiedzialny tam, pomysł tu i pomysł tam.
Administratorzy nie zastanawiają się (za długo - przyp. B.G.) Jeśli do Zarządu Nieruchomości Kolejowych w Gdańsku przyjdzie nieoczekiwane pismo z Czerniachowska, z niezrozumiałymi sugestiami dotyczącymi nieznanego nikomu okrąglaka w Czerniachowsku , istnieje wielkie ryzyko, że oni to pismo wyrzucą. Żeby się kolejny raz (nad sprawą) nie zastanawiać. A tego byśmy nie chcieli...
Omawiano tu pomysł Muzeum Kolejowego, na pewno są jeszcze pomysły, które przegapiłem. Dałoby się je zebrać? A może ktoś gdzieś je już zebrał? Byłoby dobrze mieć jakąś osobę kontaktową lub organizację, choćby społeczną (na przykład nasze "Towarzystwo Przyjaciół BW Insterburg" nie ma osobowości prawnej), która będzie opiekować się dawnym tczewskim okrąglakiem.
I mogłaby wejść do "Komitetu 6 Okrąglaków Kolei Wschodniej" http://oooooo.eu/ !


Re: Okrąglak

: 9 cze 2015, o 20:49
autor: ziolek
http://www.zycie.pila.pl/artykul/2582/z ... dek-arriva
http://www.rynek-kolejowy.pl/57957/arri ... istow.html

Skoro Arriva RP planuje połączenie z Toruń (przez Bydgoszcz i Piłę) do Berlina, to może zainteresują się pomysłem urochomienia połączenia Obwód Kaliningradski (przez Tczew i Piłę) do Berlina? Moja sugestai to skanktować się z Arriva RP.

Короче:

Обратится в Аrriva RP с предложением идеи связи: Калиниградцкая Область (через Тчев и Пилу) в Берлин.