Dworki / Folwarki

Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.

Autor Tematu
domkac
Przybysz
Przybysz
Reakcje:
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2011, o 15:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Dworki / Folwarki

#1

Post autor: domkac »

Witam serdecznie.

Studiuję architekturę krajobrazu i jednym z moich zadań projektowych jest rewaloryzacja ogrodu znajdującego się przy dworku lub folwarku. W związku z tym poszukuję właśnie takich miejsc, z Tczewa i okolic. Ważna jest również historia tych budynków. Mam nadzieję, że jeśli ktoś z Was posiada takie informacje to podzieli się nimi ze mną ;)

Dziękuję serdecznie!
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7995
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 683 razy
Otrzymał podziękowań: 562 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dworki / Folwarki

#2

Post autor: LukaszB »

Z dworkami i folwarkami w Tczewie czas obszedł się brutalnie. Często o tym, że kiedyś w obrębie dzisiejszego miasta były takie miejsca świadczą jedynie samotne drzewa. Najlepiej zachował się zabudowa folwarczna na Czyżykowie - przy ul. Ceglarskiej, gorzej przy ul. Polnej (otoczone blokami).
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
Awatar użytkownika

zielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2405
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 168 razy
Otrzymał podziękowań: 208 razy
Kontakt:

Re: Dworki / Folwarki

#3

Post autor: zielu »

Polecam dworek z zaniedbanym otoczeniem parkowym w podtczewskim Zajączkowie. Przydałaby się tam renowacja, oj przydała... ;)
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"

Autor Tematu
domkac
Przybysz
Przybysz
Reakcje:
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2011, o 15:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Dworki / Folwarki

#4