Strona 1 z 3

Kładka na ul. Gdańskiej

: 30 mar 2011, o 12:29
autor: gociewiak
A propos tej kładki - ma może ktoś jej fotki ?

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 30 mar 2011, o 14:55
autor: zet48
gociewiak pisze:A propos tej kładki - ma może ktoś jej fotki ?
Jedno zdjęcie kładki można oglądać na bulwarze na Wisłą :ok

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 8 wrz 2012, o 23:53
autor: Jadzia
gociewiak pisze:A propos tej kładki - ma może ktoś jej fotki ?
Z wyprawy http://www.dawnytczew.pl/forum/viewtopi ... 582#p29582" onclick="window.open(this.href);return false; Fotka fotki z kroniki :) 1993 r... Wydaje się tak niedawno :facepalm

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 9 wrz 2012, o 00:25
autor: Cez
W ramach małego offtopicu zapytam od kiedy stała ta stara kładka? ;) Wcześniej chyba był tam jakis wiadukt, bo bezposrednio ze starego dworca mozna było ulicą Gdańska jechac na Gdansk, co nie? Dopiero potem była boczna droga przez 1 maja, Kolejowa i Mostowa, gdy pojawila sie kladka tylko dla pieszych...

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 9 wrz 2012, o 00:25
autor: Niesia
Jak to powiedział nasz przewodnik: "historyczny mostek z historyczną orkiestrą". :)

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 11 wrz 2012, o 10:51
autor: Jadzia
Cez pisze:Wcześniej chyba był tam jakis wiadukt, bo bezposrednio ze starego dworca mozna było ulicą Gdańska jechac na Gdansk, co nie?
Wydaje mi się, że gdzieś czytałam o tej kładce. :scratch Jeśli dobrze kojarzę, to wiaduktu tam nie było. Kładka miała być zastąpiona, ale wojna nie pozwoliła na realizację budowy.

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 11 wrz 2012, o 20:51
autor: LukaszB
Jadzia pisze:
Cez pisze:Wcześniej chyba był tam jakis wiadukt, bo bezposrednio ze starego dworca mozna było ulicą Gdańska jechac na Gdansk, co nie?
Wydaje mi się, że gdzieś czytałam o tej kładce. :scratch Jeśli dobrze kojarzę, to wiaduktu tam nie było. Kładka miała być zastąpiona, ale wojna nie pozwoliła na realizację budowy.
Przez długi okres przejeżdżało się po torach - lokomotywy nie pędziły za szybko i było to w miarę bezpieczne. Natrafiłem na informację, że pod koniec XIX wieku wybudowano kilka metalowych wiaduktów m.in ten obok dawnej kładki. Czy oznacza to, że zastąpiono wcześniejsze, drewniane konstrukcje? Nie wiem, ale data prawdopodobnego powstania wiaduktu w tym miejscu to czas po wybudowaniu łącznika pomiędzy torami do Gdańska i do Bydgoszczy.

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 11 wrz 2012, o 21:04
autor: Cez
Wlasnie nie wiem co myslec o tej kladce... Przyjrzyjmy sie mapom z mojego posta Mapy z MBP" onclick="window.open(this.href);return false;

1880 - łącznika kolejowego nie było, a z dworca biegła bezkolizyjnie droga na Gdansk.

1884 - jest juz most/Kładka? Nie bylo jeszcze wtedy ulicy Sobieskiego, objazdu, to była głowna droga na Gdansk, wiec to musial byc most, a nie kładka dla pieszych?

1898 - tu z kolei widzimy chudziutka kładke (???)

1912 - wyglada to na glowna droga, z miasta jechalo sie na Gdansk albo prosto przez most (obecnie 800lecia), albo przez Sobieskiego, albo przez 1 maja i Kolejowa.

1918 - tu widzimy chuda kładke

1930 - kładka zaznaczona przerywanymi liniami.

1934 - chuda kładka na mapie ;)

Szczerze mowiac juz nic nie rozumiem. Wychodzi na to, ze na zmiane była w tym miejscu most i kładka? Czy po prostu tworcy map byli niezdecydowani i raz wąską kladke przedstawiali jako chudszą droge a raz jak zwykla?

P.S. Moze wydzielcie od tego posta temat o kładce? ;) Jadzia @ Kładka na ul. Gdańskiej" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 12 wrz 2012, o 18:18
autor: niespokojna66
Jadzia pisze:
Cez pisze:Wcześniej chyba był tam jakis wiadukt, bo bezposrednio ze starego dworca mozna było ulicą Gdańska jechac na Gdansk, co nie?
Wydaje mi się, że gdzieś czytałam o tej kładce. :scratch Jeśli dobrze kojarzę, to wiaduktu tam nie było. Kładka miała być zastąpiona, ale wojna nie pozwoliła na realizację budowy.
moja mama mówi,że zaraz po wojnie na 100 %, w 1945 roku była kładka.Żołnierze rosyjscy przejeżdżali nawet tamtędy na koniach a ludzie musieli ich przepuszczać ;)

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 3 paź 2012, o 15:41
autor: Jadzia
Jadzia pisze:Wydaje mi się, że gdzieś czytałam o tej kładce. :scratch Jeśli dobrze kojarzę, to wiaduktu tam nie było. Kładka miała być zastąpiona, ale wojna nie pozwoliła na realizację budowy.
Ha! Pewnie, że czytałam :lol: "Kociewski Magazyn Regionalny" nr 4 z 1987 r.:

Z węzła drogowego w kierunku ulicy Gdańskiej (nad torami kolejowymi Bydgoszcz-Gdańsk) zbudowana została kładka dla pieszych. W roku 1912, w związku z rozwojem miasta i zwiększeniem ruchu kolejowego, coraz pilniejszym stawał się problem przebudowy kładki na normalny wiadukt przystosowany do ruchu pojazdów drogowych. Wybuch I wojny światowej w 1914 roku odsunął wykonanie tego planu.

Zwróćcie uwagę, jak była owa kładka wykonana - widać solidną robotę (foto z MBP):