Strona 2 z 3

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 4 paź 2012, o 00:20
autor: Cez
Czyli wychodzi a to, że kładka nieprzerwanie istniała od momentu jej budowy (po tym jak powstał łącznik kolejowy) aż po 1997 rok ;)

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 8 paź 2012, o 19:07
autor: LukaszB
Według JOACHIMA FLISIKOWSKIEGO (Tragedia na przełomie KMR nr 53)

Wycofując się z Tczewa wojska niemieckie wysadziły wszystkie mosty wiślane (lisewskie i knybawski) oraz wiadukty przy ulicy Wojska Polskiego, 30 Stycznia, wiadukt łączący strzelnicę z terenem obecnego Eatonu oraz wiadukty kolejowe w rejonie ulicy Gdańskiej.

Na pewno pozostawili wiadukt przy peronie gdańskim, prowadzący do niego wiadukt na obecnej 1go Maja, pytanie czy kładka też nie została zniszczona ??

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 8 paź 2012, o 19:12
autor: niespokojna66
LukaszB pisze:Według JOACHIMA FLISIKOWSKIEGO (Tragedia na przełomie KMR nr 53)

Wycofując się z Tczewa wojska niemieckie wysadziły wszystkie mosty wiślane (lisewskie i knybawski) oraz wiadukty przy ulicy Wojska Polskiego, 30 Stycznia, wiadukt łączący strzelnicę z terenem obecnego Eatonu oraz wiadukty kolejowe w rejonie ulicy Gdańskiej.

Na pewno pozostawili wiadukt przy peronie gdańskim, prowadzący do niego wiadukt na obecnej 1go Maja, pytanie czy kładka też nie została zniszczona ??
Kładka na ul. Gdańskiej" onclick="window.open(this.href);return false;
;)

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 8 paź 2012, o 20:15
autor: LukaszB
niespokojna66 pisze:Kładka na ul. Gdańskiej ;)
Tylko czy wtedy była TA kładka czy poprzednia konstrukcja np. drewniana

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 9 paź 2012, o 18:17
autor: niespokojna66
LukaszB pisze:
niespokojna66 pisze:Kładka na ul. Gdańskiej ;)
Tylko czy wtedy była TA kładka czy poprzednia konstrukcja np. drewniana
Pytałam dzisiaj mojego informatora ;) , kładka w czasie wojny i dobrych kilka lat po wojnie miała konstrukcję metalową a środek(przejście)drewniane -tak jak w przypadku mostu do Lisewa (po bokach), przy budynku kolejowym (czerwonym), bodajże Gdańska 1 były schodki. Nie wiem , w którym roku pojawił się asfalt :nea

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 11 paź 2012, o 23:15
autor: Jadzia
O kładce (chyba) - Pan Raduński:

W roku 1912 rozpoczął fiskus kolejowy budowę wielkiego węzła kolejowego w Zajączkowie a przebudowa małego mostu osobowego, łączącego szosę gdańską w prostym kierunku z dworcem kolejowym, na most normalny stawała się rzeczą piekącą. Wypadki atoli z roku 1914 odsunęły wykonanie tych planów na lat kilkadziesiąt.


Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 7 lut 2013, o 00:35
autor: Jadzia
Niestety, ale źródła artykułów nie zostały podane - zbiory MBP:
1.jpg
1.jpg (520.98 KiB) Przejrzano 627 razy
1.jpg
1.jpg (520.98 KiB) Przejrzano 627 razy
Zdjęcie w tym artykule dla mnie: :beka
2.jpg
2.jpg (360.25 KiB) Przejrzano 627 razy
2.jpg
2.jpg (360.25 KiB) Przejrzano 627 razy

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 7 lut 2013, o 00:37
autor: zielu
Jadzia pisze:Niestety, ale źródła artykułów nie zostały podane - zbiory MBP:
Oba teksty pochodzą oczywiście z "Gazety Tczewskiej" :zielu

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 7 lut 2013, o 16:27
autor: niespokojna66
Jadzia pisze: Zdjęcie w tym artykule dla mnie: :beka
2.jpg
...hmmm, cóż ...,wszyscy tak chodzili, bo było bliżej i szybciej... :oops:

Re: Kładka na ul. Gdańskiej

: 24 lut 2013, o 19:44
autor: niespokojna66
Zdjęcia kładki ze zbiorów pana Stanisława Zaczyńskiego (strona MBP w Tczewie)