System działa teraz poprawnie - wielkie dzięki za interwencję. To jest bardzo ciekawe i użyteczne narzędzie - kolejne obok zdigitalizowanych zbiorów ewidencji zabytków czy np. rejestru akt nadzoru budowlanego, które ułatwia poszukiwania informacji o historycznych obiektach. Trzeba przyznać - a mam tu porównanie, bo równolegle jeszcze zgłębiam elementy historii dawnego Starogardu, Świecia i Chełmna - że pod tym względem Tczew wypada zdecydowanie najlepiej, jeśli chodzi o ogólne udostępnienie źródeł. Jak dodamy do tego stare mapy parcelacyjne i książkę adresową w zbiorach MBP oraz archiwa w UM - to ten materiał jest naprawdę spory. Można narzekać na administrację publiczną, ale pod tym względem chyba nie ma się o co przyczepić i inne miasta mogłyby brać przykład. W tym kontekście również brawa w tym kontekście dla RIOT i Dawny Tczew, że tego pilnuje.
Mała tylko uwaga - te mapy historyczne są dużo mniej precyzyjne od współczesnych i trzeba ostrożnie podchodzić do tych lokalizacji. Przypuszczam, że informatycy namęczyli się, żeby je nanieść na istniejące, ale nie dało się to zrobić w 100% dokładnie - bo gdzie w jednym miejscu położenie jest precyzyjne jedno na drugim, to w innym odchylenia są spore i istotne (np. mapa pokazuje ulicę prostą, a w rzeczywistości idzie pod lekkim skosem). Z tego, co sprawdziłem, najsłabiej pod tym względem wypada mapa z 1939 r. Z początku myślałem, że po prostu miała miejsce zmiana biegu ulic, ale jednak nie do końca. Problem jest zwłaszcza w przypadku Czyżykowa - poniżej próbki dla cegielni na rogu Konarskiego i Czyżykowskiej.
1. 1931 r.:
2. 1939 r.:
Chyba najlepiej za punkt odniesienia dla tych terenów przyjąć mapki z 1904 i 1931 r., a z 1939 r. tylko porównawczo. Nie do końca precyzyjnie jest też z terenem Górek Przemysłowych - tu jest jedynie mapa z 1939 r. Nie zdziwiłbym się, gdyby ten most nad torami już tam był, co mogłoby wynikać z innych map z lat 30., a tylko przez przeoczenie nie został zamieszczony.