Fantastyczny Tczew

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7142
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 158 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Fantastyczny Tczew

#1

Post autor: LukaszB » 21 sie 2013, o 07:26

W Tczewie niedługo odbędzie się konwent fantastyki https://www.facebook.com/TetconReaktywacja?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false; http://tkf.org.pl/tetcon/" onclick="window.open(this.href);return false; . Zostaliśmy poproszeni o prelekcję na konwencie w klimacie tczewsko-fantastyczny. Mamy jakieś opowieści o duchach, smokach i czarownicach??
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Cez
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 428
Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#2

Post autor: Cez » 21 sie 2013, o 08:08

Z tego co piszesz to konwent fantastyki rozumiec pod pojeciem tylko fantasy? Bo to takze SF ;)

Mamy opowieść-legendę o gryfie ;) Oraz Jasna i Dersław - co jak co ale wislana bogini to fantasy ;)
A w klimatach SF cokolwiek u nas było? Jakies obserwacje UFO moze?

Awatar użytkownika

Cez
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 428
Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#3

Post autor: Cez » 21 sie 2013, o 14:19

Znalazłem coś o UFO ;) http://www.tcz.pl/index.php?p=1,62,0,tc ... ad-Tczewem" onclick="window.open(this.href);return false;

Poza tym przypomniała mi sie miejska legenda o tym jakoby Suchostrzygi zostały założone przez strzygi, czyli wampiry ;)

Awatar użytkownika

Michał
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 385
Rejestracja: 4 lut 2011, o 15:33
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#4

Post autor: Michał » 21 sie 2013, o 16:32

Pytanie na ile mają być to wątki tczewskie, a na ile mogą być "okoliczne".

Bo z okolic mamy kilka ciekawych opowieści o czarownicach. Ot choćby o Anieli z podstarogardzkiego Osowa, która molestowana przez swojego pana dźgnęła go nożem, za co została oskarżona, że "chutliwe" postępowanie szlachcica było spowodowane czarami samej Anieli. Co skończyło się dla niej stosem.

Jakiś czas potem szlachcica jadącego po nocy z kolegami dopadła zjawa nieboszczki i zamieniła ich w dęby.

W roku pańskim 1700 niejaka Anna Zdrojewska przyznała się do "obcowania cielesnego" z niejakim Rokitą oraz Tomaszem i Łukaszem - rzecz jasna rodem z piekieł, z których poleceń zabijała krowy i inny żywy inwentarz. Itp. Itd. Bardzo fabularnie rozwinięte są np. procesy z okolic Nowego i Kwidzyna.

Z Tczewa niestety żadnego ciekawego przypadku nie znam.


Mamy natomiast inne cudowne zdarzenie, niestety mało w klimatach fantasy (ale można by ciut podkoloryzować). Zwłaszcza, że z udziałem króla światowej sławy. :lol:

Polecam księdza Fankidejskiego s. 119 (w przeglądarce 135):

http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?i ... =&lp=1&QI=

No i inna maryjna wzmianka z Kroniki Pelplińskiej (a poprawnie "Chronica Monasteria soemi Ordinis Cisterciensium Pelplini") z roku 1611 w tłumaczeniu o. Piusa Antoniego Turbańskiego:

D. 21 listop. Święto Ofiarowania N.M.P.(...) Warto przytoczyć cudowne zjawisko związane z tym świętem. W r. 1509 pewna kobieta z Tczewa nie chcąc tego święta obchodzić stała się ślepa, aż po kilku godzinach utraty wzroku obiecała obchodzić to święto. Tak znajdujemy ten fakt opisany na marginesie „Historii Lombardii”. Kto to zapisał dodał, że usłyszał to od burmistrza.


Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7142
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 158 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#5

Post autor: LukaszB » 21 sie 2013, o 18:20

O takie opowieści chodzi :ok
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7142
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 158 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#6

Post autor: LukaszB » 31 sie 2013, o 14:26

Niektóre twarze miasta są doprawdy fantastyczne
Obrazek
o czarownicach i rytualnych mordach opowie pewnie be-good :whistle
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7142
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 158 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#7

Post autor: LukaszB » 27 paź 2013, o 09:11

Spotkanie na Tetconie czyli Tczewsim Konwencie Fantastyki było bardzo udane :ok Około 20stu osób mogło dowiedzieć się co nieco o tczewskim Gryfie, suchych strzygach, nawiedzonych i tajemniczych miejscach oraz wiedźmach i wiedźminach :) Dzięki spotkaniu usłyszałem kilka innych legend i mam nadzieję, że osoby które je opowiadały przedstawią je wkrótce na forum ::dawnytczew
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7142
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 158 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#8

Post autor: LukaszB » 29 sty 2014, o 23:34

No i obiecane zdjęcia (autorstwo Turystyka Fantasmagoryczna) 8-)
Załączniki
IMG_8657-1024x682.jpg
IMG_8657-1024x682.jpg (78.55 KiB) Przejrzano 116 razy
IMG_8657-1024x682.jpg
IMG_8657-1024x682.jpg (78.55 KiB) Przejrzano 116 razy
IMG_8659-1024x682.jpg
IMG_8659-1024x682.jpg (137.27 KiB) Przejrzano 116 razy
IMG_8659-1024x682.jpg
IMG_8659-1024x682.jpg (137.27 KiB) Przejrzano 116 razy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Opiekun forumJadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4058
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował : 178 razy
Otrzymał podziękowań: 181 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#9

Post autor: Opiekun forumJadzia » 16 wrz 2014, o 20:53

W kwestii opowieści o duchach można wykorzystać wspomnienia "mojego" Pana Henia (o ile jeszcze tego nie wykorzystałeś): Jadzia @ Wspomnienia pana Henia eF ;)

No i jeszcze to o masonach: Jadzia @ Masoni w Tczewie

Od siebie dodam, że w "pewnej" kamienicy na Hallera (na klatce schodowej przy zejściu do piwnicy), dziecko widziało jakiegoś pana w płaszczu. Dorośli nie doznali tego widoku.
+ Podobno na Sambora u Baptystów też straszy :lol:

Awatar użytkownika

mirek_tcz
Najemca
Najemca
Reakcje:
Posty: 144
Rejestracja: 8 lut 2011, o 18:31
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Fantastyczny Tczew

#10

Post autor: mirek_tcz » 25 wrz 2017, o 16:22

Cez pisze:
21 sie 2013, o 14:19
Znalazłem coś o UFO ;) http://www.tcz.pl/index.php?p=1,62,0,tc ... ad-Tczewem" onclick="window.open(this.href);return false;

Poza tym przypomniała mi sie miejska legenda o tym jakoby Suchostrzygi zostały założone przez strzygi, czyli wampiry ;)

Ufo nad Kozen
Załączniki
ufo.jpg

ODPOWIEDZ