Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

LukaszB
Burmistrz
Burmistrz
Reakcje:
Posty: 7118
Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
Lokalizacja: Tczew
Podziękował : 150 razy
Otrzymał podziękowań: 184 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#181

Post autor: LukaszB » 4 lip 2015, o 10:10

Kartka wysłana z Konstantynopola do Tczewa, może ktoś rozszyfruje datę i treść :scratch
Załączniki
5480487037_1.jpg
5480487037_1.jpg (98.03 KiB) Przejrzano 126 razy
5480487037_1.jpg
5480487037_1.jpg (98.03 KiB) Przejrzano 126 razy
5480487037.jpg
5480487037.jpg (112.51 KiB) Przejrzano 126 razy
5480487037.jpg
5480487037.jpg (112.51 KiB) Przejrzano 126 razy
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II

Awatar użytkownika

Autor Tematu
Opiekun forumJadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4044
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował : 174 razy
Otrzymał podziękowań: 168 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#182

Post autor: Opiekun forumJadzia » 5 lip 2015, o 00:03

Kartka adresowana do Kazimiery Wojczyńskiej? :scratch Jadzia @ Bałdowska 7

Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1302
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował : 142 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#183

Post autor: niespokojna66 » 5 lip 2015, o 08:33

Jadzia pisze:Kartka adresowana do Kazimiery Wojczyńskiej? :scratch Jadzia @ Bałdowska 7
niespokojna66 pisze:Rachunki wystawione na burmistrza Wojczyńskiego w 1935 roku, dom przy Bałdowskiej i Kopernika 8 w 1932 roku./allegro/
Wydaje mi się, że za dużo jest wspólnych rzeczy, aby miał to być przypadek.Wojczyński chyba też był właścicielem tej kamienicy na Kopernika 8.
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/

Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1302
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował : 142 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#184

Post autor: niespokojna66 » 10 sie 2015, o 11:52

Był patent Johna Schulza z 1895 roku na sieczkarnię a teraz jest Roberta Schulza z 1881 roku na silnik spalinowy. Prawdopodobnie jest to rodzina.
niespokojna66 @ Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple
Załączniki
patent1.jpg
patent1.jpg (169.1 KiB) Przejrzano 190 razy
patent1.jpg
patent1.jpg (169.1 KiB) Przejrzano 190 razy
patent.jpg
patent.jpg (191.07 KiB) Przejrzano 190 razy
patent.jpg
patent.jpg (191.07 KiB) Przejrzano 190 razy
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/

Awatar użytkownika

mirza3
Budnik
Budnik
Reakcje:
Posty: 478
Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#185

Post autor: mirza3 » 11 sie 2015, o 17:45

niespokojna66 pisze:Był patent Johna Schulza z 1895 roku na sieczkarnię a teraz jest Roberta Schulza z 1881 roku na silnik spalinowy. ...
Patent wydany przez Kaiserliches Patentamt dla przedstawiciela rodu tczewskich wynalazców nie dotyczy silnika spalinowego w jego potocznym rozumieniu, czyli silnika cieplnego o spalaniu wewnętrznym, lecz interesującego acz zapomnianego rozwiązania, jakie próbowano z różnym skutkiem stosować w maszynach parowych, czyli silnikach cieplnych o spalaniu zewnętrznym. Rozwiązanie to polegało na wykorzystywaniu niskotemperaturowego ciepła resztkowego zawartego w parze wylotowej maszyny parowej do napędu dodatkowej maszyny parowej wykorzystującej czynnik roboczy o niskiej temperaturze wrzenia. Moc pracującego łącznie zespołu dwóch maszyn parowych wzrastała dzięki temu o 30-40% w porównaniu do podstawowej maszyny parowej.
Zasada działania urządzenia jest przystępnie przedstawiona w Meyers Großes Konversations-Lexikon, Band 10. Leipzig 1907, S. 492-493:

Kaltdampfmaschine (Abwärmekraftmaschine) /Maszyna parowa niskotemperaturowa (maszyna ciepła odpadowego)/

Silnik cieplny napędzany parą cieczy wrzącej przy niskiej temperaturze (kwas siarkawy, amoniak, eter, benzol itp.). Do wytwarzania tzw. "zimnej pary" wykorzystywane jest ciepło odprowadzane z silników cieplnych, tzw. "ciepło odpadowe". Ilość ciepła jaka musi być odprowadzana z maszyn i turbin parowych poprzez parę wylotową względnie kondensator, a z silników spalinowych poprzez wodę chłodzącą oraz gazy spalinowe jest odpowiednio duża i może być częściowo wykorzystana. Do tej pory silniki takie wykonywane są w połączeniu z maszynami parowymi. Jako czynnik roboczy wykorzystywany jest kwas siarkawy. Para /wodna/ wylotowa wychodząca z maszyny parowej doprowadzana jest do skraplacza, który jako czynnik chłodzący zawiera nie wodę lecz kwas siarkawy. Ciepło pary wodnej zostaje wykorzystane do odparowania kwasu siarkawego i wytworzenia czynnika roboczego, a odprowadzenie ciepła od pary wodnej powoduje jej kondensację. Kondensator pary wodnej stanowi jednocześnie parownik czynnika roboczego. Powstający kondensat wodny może być odprowadzony do kotła maszyny parowej, a wytworzony z ciepła odpadowego czynnik roboczy doprowadzany jest do maszyny działającej tak samo jak zwykła maszyna parowa, w której rozpręża się on i wykonuje pracę. Po wyjściu z tej maszyny, czynnik roboczy chłodzony jest wodą w drugim skraplaczu i po skropleniu jest ponownie doprowadzany pompą zasilającą do pierwszego kondensatora aby na nowo zostać odparowany. Zachodzą więc ciągle dwa obiegi cieplne, jeden wysokotemperaturowy w maszynie parowej i drugi odzyskujący niskotemperaturowe ciepło, które pozostałoby niewykorzystane w zwykłej maszynie parowej. Pary kwasu siarkawego uzyskują w temperaturze kondensacji (zazwyczaj 50-65°C) ciśnienie 10-12 atmosfer. W zależności od temperatury stosowanej wody chłodzącej, na 1KM potrzebne jest 13-18 kg pary wylotowej na godzinę. ...
Połączenie maszyny ciepła odpadowego i maszyny parowej nie jest nowe. Próby maszyny zbudowanej przez Du Trembley, wykorzystującej eter jako czynnik roboczy, miały miejsce na parowcu transportowym w 1853 r. W roku 1847 maszyna o mocy 50KM, wykorzystująca eter, pracowała w fabryce szkła w Lyonie. ...

Jakkolwiek samo rozwiązanie w 1881 r. nie było czymś nowym, to patent uzyskany przez Roberta Schultza dotyczył stosowanego czynnika roboczego, którego ważną zaletą była niepalność:

Omawiany wynalazek ma na celu zastosowanie bezwodnego kwasu siarkawego do wytwarzania napędu mechanicznego. Może on umożliwiać wykorzystanie ciepła zawartego w odprowadzanych przez fabryki ściekach, wypuszczanej parze, gorących gazach itp. ...

"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam


wallXdemar
Przybysz
Przybysz
Reakcje:
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 20:42
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#186

Post autor: wallXdemar » 24 wrz 2015, o 21:26

niespokojna66 pisze:Rachunki wystawione na burmistrza Wojczyńskiego w 1935 roku, dom przy Bałdowskiej i Kopernika 8 w 1932 roku./allegro/
niespokojna66 - :help - masz moze dane lub linki tych aukcji, w ostatecznosci ekopie tych dokumentów. Interesuje mnie wszystko nt. Baldowskiej 7 (dom Burmistrza Wojczyńskiego), jaki udało mi się nabyć kilka lat temu. Latem do miejskiej biblioteki zgłosił się ktoś, kto chciał sprzedać dokumenty dot. tej kamienicy; niestety nie udało mi się otrzymać kontaktu do tych osób.

Na allegro nie natrafiłem, teraz dopiero sledzac tutejsze forum widze, ze wyszły na swiatło dzienne.

A propos zauważyłem, że Jadzia "upolowała" fotkę p. Wojczyńskich ("deweloperów").

z góry wielkie dzieki.

info zwrotne na email, jesli ok

Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1302
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował : 142 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#187

Post autor: niespokojna66 » 17 sty 2016, o 22:08

Dzisiejsza świeża bułeczka z allegro -stempel do zbierania nadmiaru tuszu albo atramentu.
Załączniki
pieczęc1.jpg
pieczęc1.jpg (146.97 KiB) Przejrzano 152 razy
pieczęc1.jpg
pieczęc1.jpg (146.97 KiB) Przejrzano 152 razy
oiecz2.jpg
oiecz2.jpg (167.4 KiB) Przejrzano 152 razy
oiecz2.jpg
oiecz2.jpg (167.4 KiB) Przejrzano 152 razy
5929357368_6.jpg
5929357368_6.jpg (128.99 KiB) Przejrzano 152 razy
5929357368_6.jpg
5929357368_6.jpg (128.99 KiB) Przejrzano 152 razy
5929357368_3.jpg
5929357368_3.jpg (146.94 KiB) Przejrzano 152 razy
5929357368_3.jpg
5929357368_3.jpg (146.94 KiB) Przejrzano 152 razy
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/

Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1302
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował : 142 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#188

Post autor: niespokojna66 » 31 sty 2016, o 15:53

Listy z lazaretu(?)
Załączniki
kcgqdqt.jpg
kcgqdqt.jpg (113.13 KiB) Przejrzano 138 razy
kcgqdqt.jpg
kcgqdqt.jpg (113.13 KiB) Przejrzano 138 razy
jvcppyy.jpg
jvcppyy.jpg (118.58 KiB) Przejrzano 138 razy
jvcppyy.jpg
jvcppyy.jpg (118.58 KiB) Przejrzano 138 razy
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/

Awatar użytkownika

niespokojna66
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 1302
Rejestracja: 26 sie 2011, o 19:37
Podziękował : 142 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#189

Post autor: niespokojna66 » 3 mar 2016, o 19:34

Załączniki
koperty.jpg
koperty.jpg (70.43 KiB) Przejrzano 113 razy
koperty.jpg
koperty.jpg (70.43 KiB) Przejrzano 113 razy
Naj­piękniej­szych chwil w życiu nie zap­la­nujesz. One przyjdą same../P.Bosmans/

Awatar użytkownika

be-good
Koordynator
Koordynator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4723
Rejestracja: 2 lut 2011, o 20:15
Znajomość języków obcych: English, Deutsch, Pусский
Lokalizacja: Najpierw Czyżykowo, potem Bajkowe, obecnie Górki, za jakiś czas - Rokitki :( ...
Podziękował : 123 razy
Otrzymał podziękowań: 92 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Dokumenty, listy, pisma urzędowe, znaczki i stemple

#190

Post autor: be-good » 3 mar 2016, o 20:18

niespokojna66 pisze:Dosyć ciekawa koperta.
http://lithuanianphilately.com/stamp-co ... s/2014-02/
Odbiorcą była Panna Erna Muller z obecnej ulicy Obrońców Westerplatte 20.

Ciekawe jest miejsce wysłania pisma - Lipawa w roku 1915, dokładniej z okrętu - bazy wodnosamolotów „Glyndwr” .
Okręt zbudowali Brytyjczycy, ale przejęty został przez Niemców w Gdańsku z początkiem I wojny światowej.
Aż ciężko uwierzyć, ale pomimo zmiany bandery wcale nie zmieniono jego nazwy :) .

ŹRÓDŁO: https://pl.wikipedia.org/wiki/SMS_Glyndwr

Frachtowiec „Craigronald” został zbudowany w Glasgow w stoczni A Rodger & Company, wodowanie odbyło się we wrześniu 1904[1]. Statek mierzył 110,7 metrów długości, 13,4 metry szerokości, jego zanurzenie wynosiło do 5,8 metrów[1]. Napęd stanowiła pojedyncza maszyna parowa potrójnego rozprężania z dwoma kotłami i jedną śrubą o mocy 1600 IHP, co dawało jednostce prędkość maksymalną 11 węzłów[1]. Statek został zbudowany dla Scarisbrick Shipping Company[1].

W 1911 nazwa statku została zmieniona na „Glyndwr” na cześć walijskiego władcy Owena Glendowera (Owain Glyndŵr)[1]

W momencie wybuchu I wojny światowej statek przebywał w Danzig, gdzie został internowany i przebudowany w stoczni Kaiserliche Werft do roli tendra wodnosamolotów[1]. Wyposażenie lotnicze stanowiły dwa wodnosamoloty, dodatkowo okręt był uzbrojony w dwie armaty 4-funtowe[1]. Okręt wszedł do służby 16 grudnia 1914 pod niezmienioną nazwą[1].

Po wejściu do służby okręt został ponownie zmodyfikowany, mógł przenosić do czterech samolotów, a uzbrojenie zostało zamienione na dwie armaty 105 mm[1]. Okręt ponownie wszedł do służby 11 stycznia 1915[1]. Na pokładzie okrętu nie wybudowano żadnych hangarów, samoloty były serwisowane bezpośrednio na pokładzie[1]. Okręt był wyposażony w samoloty Flugzeugbau Friedrichshafen, głównie Friedrichshafen FF.33[2].

Począwszy od 1915 okręt operował na Bałtyku, od 28 marca do 22 maja bazował w Memel, a później w Libau, gdzie jego samoloty, wraz z samolotami z SMH „Santa Elena”[1], patrolowały wybrzeże Kurlandii i wody Zatoki Ryskiej, biorąc także udział w operacjach ofensywnych przeciwko siłom rosyjskim[3].

4 czerwca okręt wszedł na minę i został poważnie uszkodzony, został wysłany do Gdańska, gdzie był naprawiany przez sześć miesięcy, do służby powrócił 16 grudnia 1915[4]. Naprawy okazały się niezadowalające i okręt musiał powrócić do stoczni, gdzie dokonano wielu dodatkowych napraw, do służby wszedł ponownie 9 kwietnia 1916 kiedy rozpoczął służbę na wodach Sundu[4]. Pomimo licznych napraw, okręt nadal sprawiał wiele problemów i został wycofany ze służby jako okręt lotniczy we wrześniu 1916, „Glyndwr” już do końca wojny służył jako hulk[4].

Po zakończeniu wojny, 21 stycznia 1919 okręt został przekazany Wielkiej Brytanii, gdzie ponownie wszedł do służby jako frachtowiec pod nazwą Akenside[4]. W 1920 został sprzedany greckiej firmie i przemianowany na Agia Varvara. Statek złomowano w połowie lat 50[4].

Obrazek

ODPOWIEDZ